Lediga jobb som Kundtjänstchef i Hallstahammar

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Hallstahammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hallstahammar som finns hos arbetsgivaren.

Kommunikations- och kundcenterchef

Ansök    Okt 26    Hallstahammars kommun    Kundtjänstchef
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög k... Visa mer
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att stödja kommunstyrelsen i arbetet att utveckla Hallstahammar och att leda och samordna kommunens angelägenheter. Förvaltningen har tydligt ansvar att med helhetssyn arbeta med de långsiktiga och strategiska framtidsfrågorna. I ansvarsområdet ingår även att ge förvaltningar och förtroendevalda stöd och underlag för beslut.
På kommunstyrelseförvaltningen finns cirka 65 medarbetare. Kommunstyrelseförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena:
• Ekonomi och finans
• HR
• Samhällsbyggnad och näringsliv
• Utveckling och administration

Verksamhetsområde Utveckling och administration innehåller enheterna strategisk utveckling och planering, nämndkansli samt kundcenter och kommunikation. Verksamhetsområdet leds av utvecklings- och administrativ chef Ulrika Jonsson. Enhetschefen för kundcenter och kommunikation är underställd verksamhetsområdeschefen och ingår i områdets ledningsgrupp tillsammans med enhetschefen för nämndkansliet.

Kommunstyrelseförvaltningens område Utveckling och administration söker nu en KOMMUNIKATIONS- OCH KUNDCENTERCHEF


ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att leda verksamheten med kommunens kundcenter och kommunikations-funktion. Enheten är ett nav och vägen in i den kommunala organisationen, där medarbetarna med sin kompetens stöttar och vägleder både externa kunder, besökare, företagare samt den egna organisationen. Du, tillsammans med alla medarbetare på din enhet, har en nyckelroll för att utveckla vår organisations kommunikativa förmåga och kommunens gemensamma kommunikationsarbete.
Kundcenter är övergripande ansvarig för växel samt fordonssamordning och dess medarbetare informerar och vägleder om kommunens verksamheter via telefon, besök, e-post och e-tjänster. Kommunikationsfunktionen är en specialist- och stödresurs som stöttar verksamheten i kommunikationsfrågor och med ansvar för kommunens kommunikationskanaler, främst externwebb och intranät.

I chefsuppdraget för kundcenter och kommunikation ingår personalansvar och ansvar för ekonomi i balans, att arbeta för helhetssyn och att utöva ett väl anpassat ledarskap i nära samverkan. 16 medarbetare arbetar på enheten.

Uppdraget utgår från vår vision att Hallstahammars kommun ska kännetecknas av ledorden "Enkelt och nära", "Nytänkande och kreativt" samt "Ansvar och engagemang". Som kommunikations- och kundcenterchef ansvarar du tillsammans med dina medarbetare och genom ledningsgruppen för att driva utvecklingen inom området och hela kommunen framåt.

KVALIFIKATIONER
Du är en modig och tillitsfull ledare som har siktet inställt på ett modernt kommunikationsarbete som utgår från kundcenter och kommunikationsfunktion. Du vill bidra med ditt kommunikativa och strategiska förhållningssätt för att driva utveckling framåt.

Du har erfarenhet inom kommunikationsområdet och erfarenhet av att arbeta med service. Det är meriterande om du även har erfarenhet från kundcenter, medborgarcenter eller medborgarkontor. Du vill nu fortsätta utveckla kommunikationsfunktionen och kundcenter för framtiden, tillsammans med duktiga kollegor. Du är en framtidsinriktad chef som ser möjligheterna med digitalisering för att effektivisera processer och ge bättre service.

Du har:
• Akademisk utbildning inom kommunikation eller annan utbildning och/eller erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer relevant.
• Erfarenhet från offentlig förvaltning och att arbeta inom en politiskt styrd organisation, med god kunskap om det kommunala uppdraget.
• Du har vana av att driva process- och utvecklingsfrågor.
• Tidigare erfarenheter av att vara chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar.

Du står bakom vår vision och våra värderingar. Du är trygg som person, har ett gott värdskap och ett gott samarbete med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort utan begränsningar är ett krav.


ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Kundcenterchef till Hallstahem

Kundcenterchef Hallstahem fortsätter att utveckla sin organisation för att kunna ge bästa möjliga kundservice för dagens och morgondagens hyresgäster inom allmännyttan i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Vi söker därför efter en Kundcenterchef till vår kundservice som består av fem kompetenta och härliga kollegor. Erbjudandet Vi kan nu erbjuda en central roll i en mindre organisation som präglas av en familjär stämning och god sammanhållning. En... Visa mer
Kundcenterchef

Hallstahem fortsätter att utveckla sin organisation för att kunna ge bästa möjliga kundservice för dagens och morgondagens hyresgäster inom allmännyttan i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm.

Vi söker därför efter en Kundcenterchef till vår kundservice som består av fem kompetenta och härliga kollegor.

Erbjudandet

Vi kan nu erbjuda en central roll i en mindre organisation som präglas av en familjär stämning och god sammanhållning. En organisation med goda förutsättningar för att bedriva och utveckla sitt erbjudande av ”boende i världsklass”. En ledande roll med stora möjligheter att bidra och påverka verksamheten och kundcentrets framtida roll. Som Kundcenterchef ingår du även i Hallstahems chefsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Rollbeskrivning

Som kundcenterchef ansvarar du för bolagets kundservice vilket inkluderar kundcenter, uthyrning samt boendeinformation. Ansvaret omfattar verksamhets- & personalansvar. Du ska leda, organisera, planera och följa upp verksamheten i relation till övergripande mål och handlingsplaner. Du är själv en operativ resurs i gruppen i vardagen.

Rollen innefattar arbetsuppgifter av mer långsiktig, strategisk karaktär såväl som operativa arbetsuppgifter i den dagliga verksamheten. Din viktigaste uppgift är att leda, entusiasmera och samordna arbetet inom avdelningen för att möjliggöra att uppsatta mål i ägardirektiv, affärsplan och verksamhetsplaner uppnås samt att utveckla organisationen och bolagets kundservice också på lång sikt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ledar- och chefsansvar för avdelningens medarbetare samt ansvara för bemanning, kompetensförsörjning och kompetensutvecklingsfrågorAnsvar för att verksamhet och resultat inom avdelningen utvecklas enligt fastställd budget, mål och verksamhetsplanUtveckling av företagets kundservice & uthyrningsprocess inkl. felanmälan, nyckelhantering, inflyttningsprocess etc.Operativ resurs i kundcenter i vardagenIngå i Hallstahems chefsgrupp och ta ett gemensamt ansvar för genomförande av beslutade aktiviteter på företagsnivåAktivt medverka i nätverk för att bidra till företagets utveckling





Önskvärda kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Kundcenterchef på Hallstahem tror vi att du minst har en gymnasial utbildning och jobbat några år inom liknande verksamhet. Du bör dessutom haft en ledande position tidigare och är väl bekant med ekonomi-, personal- och arbetsmiljöfrågor.

Som person söker vi efter dig som i grunden brinner för service och kundnytta. Som är van att hantera att vara chef och samtidigt naturligt kunna delta i det operativa arbetet. Någon som har förmågan att skapa tydlighet, struktur och trygghet genom engagemang, samarbete och dialog. Du som tror att mål uppnås genom dialog, kommunikation och samarbete. 

Hallstahem

Hallstahem är ett allmännyttigt bostadsbolag som hyr ut och förvaltar lägenheter i Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm. Som medarbetare på Hallstahem arbetar du varje dag för att komma närmare vår vision ”boende i världsklass” - med samarbete, engagemang och trygghet som ledord.

Du utför de arbetsuppgifter som ingår i din rollbeskrivning, och är samtidigt prestigelös och har en positiv vilja att hjälpa till i hela företaget när det behövs. Du är affärsmässig och deltar aktivt i utvecklingen av vår kundservice.

Välkommen med din ansökan!

I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sista dagen för att söka tjänsten är satt den 28 mars. Dock kan urval och intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Rekryteringskonsult Joon Fröberg på Skills Rekrytering, 070- 616 00 79. Visa mindre

Enhetschef till Bemanningsenheten

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden. Bemanningsenheten i Hallstahammars kommun tillhör sedan ett drygt år tillbaka Kommunstyrelseförvaltningens HR-enhet. Enheten består utöver enhetschef, av fem medarbetare; tre rekryteringskonsulter och två bemanningsassisten... Visa mer
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.

Bemanningsenheten i Hallstahammars kommun tillhör sedan ett drygt år tillbaka Kommunstyrelseförvaltningens HR-enhet. Enheten består utöver enhetschef, av fem medarbetare; tre rekryteringskonsulter och två bemanningsassistenter.

ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens huvuduppdrag är att rekrytera och bemanna kommunens samtliga verksamheter vid korttidsfrånvaro. De verksamheter som är i störst behov av vikarier är Vård och Omsorg samt Förskola och Skola.

Hallstahammars kommun står, i likhet med många andra arbetsgivare på arbetsmarknaden, inför stora utmaningar när det gäller den framtida kompetensförsörjningen. Att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla kompetenser är centralt för att lyckas i det arbetet. Att arbeta som vikarie via Bemanningsenheten är många gånger vägen in i kommunen, varför det är viktigt med en väl fungerande rekryteringsprocess och där vi fångar upp våra duktiga vikarier och tar vara på kompetenser optimalt.

Som chef för Bemanningsenheten kommer du också att vara delaktig i arbetet med att göra Hallstahammar till en attraktiv arbetsgivare och därigenom bidra till att utveckla arbetsgivarvarumärket.

Vi söker nu en enhetschef för Bemanningsenheten som brinner för rekrytering och rekryteringsprocessen. Du är ansiktet utåt och värderar service högt. Tillsammans med dina medarbetare ska du arbeta med verksamhetens mål, som går i linje med de övergripande målen för förvaltningen och som generar bästa möjliga service till kommunens verksamheter som är i behov av timavlönade vikarier.

Som enhetschef för Bemanningsenheten har du ett helhetsansvar för verksamheten vilket inkluderar personal- och budgetansvar. I ditt ansvarsområde ingår utveckling och kvalitetssäkring av enhetens processer och arbetssätt, att hålla i kartläggning av respektive förvaltnings vikariebehov och anpassa rutiner för vikarieanskaffning efter det.
Du har också huvudansvaret för att på ett strukturerat och kvalitetssäkert sätt följa upp de timavlönade vikarier som arbetar i Bemanningsenheten samt kontinuerligt följa upp arbetssätt och rutiner med respektive enhet.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för arbetet och flerårig erfarenhet av arbete inom rekrytering, såväl strategiskt som operativt. Du har vidare erfarenhet av att driva projekt och olika processer med ett framgångsrikt resultat och har du har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet så är det meriterande, men inget krav. Du har flerårig erfarenhet av rekrytering från ax till limpa och är inte främmande för att själv bedriva rekryteringsarbete operativt. Det är meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och då framförallt att du

• Som person är förtroendeingivande och bra på att skapa och upprätthålla goda relationer.
• Har förmågan att motivera och få andra att utvecklas genom delaktighet och samarbete.
• Har ett ledarskap som präglas av mod, lyhördhet, tydlighet och tillit.
• Är initiativtagande, drivande och trivs i stadier av utveckling.
• Tänker nytt och gärna ser resultat i samarbete med andra.
• Är självgående och trygg i din yrkesroll.
• Har förmågan att se helhet, sammanhang och att tänka strategiskt.
• Har lätt för att kommunicera i tal och skrift.

ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Receptionsansvarig

Är du en serviceinriktad person som brinner för kundservice? Har du tidigare erfarenhet av arbete inom djursjukvård och vill bli ansvarig i vår reception? Om jobbet Receptionen på djursjukhuset ger bästa möjliga kundservice och hjälper våra djurägare tillrätta vid besök hos oss. Vi arbetar även med kundservice via telefoni vilket innebär bokningar och rådgivning till våra djurägare. Arbetet i receptionen innebär också att vara en administrativ stödfunkti... Visa mer
Är du en serviceinriktad person som brinner för kundservice? Har du tidigare erfarenhet av arbete inom djursjukvård och vill bli ansvarig i vår reception?

Om jobbet

Receptionen på djursjukhuset ger bästa möjliga kundservice och hjälper våra djurägare tillrätta vid besök hos oss. Vi arbetar även med kundservice via telefoni vilket innebär bokningar och rådgivning till våra djurägare. Arbetet i receptionen innebär också att vara en administrativ stödfunktion till verksamheten med såväl interna kontakter som externa kontakter, till exempel, med försäkringsbolag.

Du som receptionsansvarig kommer ansvara för den dagliga driften i receptionen och vara närmaste chef för medarbetare i reception, telefoni och butik. Som ledare jobbar du aktivt med att engagera, coacha och utveckla teamet med medarbetare samtidigt som du är en förebild gällande kundmöte och försäljning. Du kommer ansvara för att säkerställa att våra djurägare får ett gott bemötande och god service. Att målinriktat arbeta för att enheten följer uppsatta mål gällande kvalitet och tid, samt att ekonomiska transaktioner genomförs enligt plan ingår också i rollen. Du förväntas även arbeta en del av tjänsten operativt i driften, då vi tillsammans kan ta hand om våra kunder på bästa sätt.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom djursjukvård och ett stort intresse för kundservice. Du är en positiv person som har ett stort engagemang för ditt arbete där du alltid sätter kunden i fokus. Du har erfarenhet av att leda en grupp medarbetare inom serviceyrke och som chef är du engagerad och trygg i ditt ledarskap. Du har en god samarbetsförmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt med såväl medarbetare som kunder. Vidare är du van vid att strukturera upp arbetet på en enhet för att nå uppsatta mål. Du har också en ekonomisk bakgrund som gör att du är trygg med att sköta kassaavstämning, ekonomiska regleringar och andra ekonomiska förehavanden.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder ett roligt och socialt arbete där du tillsammans med ditt team får arbeta med att ge våra djurägare den bästa kundservicen. Vi möter djurägare i olika situationer vilket betyder att du får använda din sociala förmåga genom att vara lyhörd för kundens önskemål och behov. Du kommer få driva och utveckla din egen enhet tillsammans med dina medarbetare. Samtidigt får du vara med i den spännande utvecklingen av hela vårt djursjukhus. På vårt djursjukhus kommer du få arbeta tillsammans med flera erfarna och kompetenta kollegor i flertalet yrkesroller. Tillsammans jobbar vi för djurens bästa varje dag.

Om du vill bli en del av vårt positiva och engagerade team som gör allt för att djur ska få bästa möjliga vård och djurägare bästa service är du varmt välkommen med en ansökan.

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Provanställning tillämpas.

Sista ansökningsdag: 2019-08-25. Ansök via vår hemsida.

http://jobb.evidensia.se/

För information: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Charlotta Anger Wik tfn: 0220-600009 eller mejl: [email protected].

Evidensia Specialistdjursjukhuset Strömsholm har funnits i över 50 år och är ett av Sveriges mest välrenommerade djursjukhus. Vi bedriver kvalificerad djursjukvård dygnet runt, året om och till oss är djurägarna alltid välkomna. Vi i Evidensia vill tillhandahåll djursjukvård i världsklass och vill vara Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom djursjukvård. I dag ingår Evidensia i IVC Group som består av cirka 700 djursjukhus och kliniker. Tillsammans arbetar vi för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag. Visa mindre