Lediga jobb som Säkerhetsarbete i Hallstahammar

Se lediga jobb som Säkerhetsarbete i Hallstahammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hallstahammar som finns hos arbetsgivaren.

Stationschef till Carspect Västeråsvägen i Hallstahammar

Vi söker en stationschef till Carspect Västeråsvägen i Hallstahammar. Som stationschef har du ägandeskap för din station och personalansvar för de anställda. Du arbetar mestadels med besiktningsarbete. Du rapporterar till klusterchef Catrin Ivarsson. Arbetsuppgifter Förutom att besiktiga fordon har du följande arbetsuppgifter: • Ansvara för kvalitetsarbetet • Coacha, utveckla och stödja medarbetare • Utföra utvecklingssamtal inklusive lönesättni... Visa mer
Vi söker en stationschef till Carspect Västeråsvägen i Hallstahammar.

Som stationschef har du ägandeskap för din station och personalansvar för de anställda.

Du arbetar mestadels med besiktningsarbete. Du rapporterar till klusterchef Catrin Ivarsson.

Arbetsuppgifter

Förutom att besiktiga fordon har du följande arbetsuppgifter:

• Ansvara för kvalitetsarbetet

• Coacha, utveckla och stödja medarbetare

• Utföra utvecklingssamtal inklusive lönesättning

• Följa myndigheters regler och rutiner gällande arbetsmiljö

• Ansvara för försäljning till privat- och företagskunder

• Ansvara för stationens drift
Vem är du

Vi söker dig som är certifierad besiktningstekniker. Du har några års erfarenhet av att vara chef.

Du är en utmärkt Carspectambassadör, både internt och externt. Du sprider god stämning på din station, är en naturlig ledare och dina kollegor känner stort förtroende för dig. Du gillar försäljning och du säljer genom att skapa kontakter och har ett intresse för våra produkter och tjänster. Givetvis brinner du för att kunderna ska trivas på din station. Du har också ordning och reda samt arbetar strukturerat.

Vi erbjuder

- En betydelsefull roll där din insats gör skillnad för kollegor och kunder.
- Ett utåtriktat arbete med många kundkontakter.
- Ett arbete i en humanistisk arbetsmiljö där mjuka värden uppskattas.

Vi har kollektivavtal som bland inkluderar pensionsavsättning, grupplivförsäkring, arbetsskadeförsäkring och extra lön vid föräldraledighet. Vi har dessutom arbetstidsförkortning om 58 timmar/år och friskvårdsbidrag.

Välkommen med din ansökan!

Drygt elva år har gått sedan avregleringen och Carspect, den överlägset största spelaren av de som utmanat monopolet, expanderar ytterligare och vill rekrytera dig som är Sveriges bästa besiktningstekniker eller besiktningsingenjör.

Vi vill att du som söker jobb hos oss tror på det personliga mötet mellan dig och kunden, och du gör det lilla extra för att kunden ska bli nöjd. Hos oss har du möjlighet att påverka och vi värdesätter ditt engagemang att fortsätta utveckla Carspect att bli ett av de ledande fordonsbesiktningsföretagen i landet.

Om du inte redan är certifierad besiktningstekniker kan vi erbjuda dig betald utbildning.

Välkommen att växa med Carspect! Visa mindre

Vice President and Head of Risk and Governance

Do you agree that a well-structured, transparent and forward looking Risk handling and Governance of a company is a core for business success? Do you want to work together with colleagues around the world to minimize our risk exposure and make sure we have the appropriate steering and control of our company to support our growth journey? Then you could be the one that we are looking for to lead this work together with us! Kanthal Division, part of the Alle... Visa mer
Do you agree that a well-structured, transparent and forward looking Risk handling and Governance of a company is a core for business success? Do you want to work together with colleagues around the world to minimize our risk exposure and make sure we have the appropriate steering and control of our company to support our growth journey? Then you could be the one that we are looking for to lead this work together with us!
Kanthal Division, part of the Alleima Group, is a place of inclusive collaboration, agility and innovation – where we nurture an ever-growing portfolio of products and solutions based on the needs of our growing market, and where pioneering technology meets the core of manufacturing. Kanthal is a global company operating within three business units serving a variety of customer segments through our expertise in heating technology and medical applications. Visit www.kanthal.com

Your role
In this central position, you will lead they way to a proactive and well-functioning global Risk prevention work and operation of our Management system. A work that is always raised from the current or future business needs and aim to keep Kanthal in the forefront of how to manage a business efficiently.

Risk
Overall responsible for managing the areas of internal control, compliance, Enterprice Risk Management (ERM) in collaboration with your colleagues globally. Initially, your main task will be to, based on the Alleima framework, adjust and further develop the Kanthal framework and way of working for the organization to manage risks, including an analysis of risk profile, future risks and the financial impact of potential risks. Other respnsibilities will be
· Continousdevelopment of the risk area
· Ensure risk awareness among staff and support organization through coaching and training
· Maintance and development of our audit process

Governance
Establish effecient ways of working that support local units’ awareness, ownership and implementation of our set of policies and procedures related to our business core processes, such as environmental performance, health and safety, operational efficiency, finance, purschasing and sales. With our aim to grow our business into new exciting areas, extra focus is needed on establishing a solid quality system integrated in all steps from business opportunity to full production.

This position will also be host responsible for operational resources within EHS and quality.

By keeping a holistic and agile approach, you optimize both methodologies and ways of working that will enhance our performance and competence in the area. You are constantly in a dialogue with our business units to understand the requirements from current and future needs, in addition to keeping a good understanding of external trends.


You report directly to the President of Kanthal and are an active member of our management team. International travel is included in your job.

About you
We are looking for you who have a relevant academic degree and previous experience in risk management and have developed new developing ways of working with management systems in a stock listed company. If you have experience from project management or other leading roles, we see it as a merit. As this position has international exposure, you need to have strong communication skills in English to build relationships and collaborate with people from all over the world.
To thrive in this position, you need to be supportive, responsive, driven and show great attention to details. In addition, you are used to planning and organizing your work in a structured way and you adopt a service-oriented practical approach to both support and ensure compliance. You must have a good business sense and are recognized as a promoter of great partnerships with internal as well as external stakeholders. You are result-oriented and successful by being an inclusive and inspiring leader and colleague.

If you find the role interesting and would like to work in an organization where we value sustainability in aspects of work life, products and environment, then we think you should apply for this role!

Work with us
At Kanthal and Alleima we are convinced that diversity and inclusion create better pre-requisite for our employees to contribution to our company and our customers. We offer you great development opportunities in a global industrial group with favorable employment conditions that include occupational pension, health care, group insurance, strengthened parental benefit, flexible work, training programs and skills development. Welcome to us!




Application
Send your application no later than January 8, 2022. If you wish to attach a cover letter to your application, please make sure to attach the file when uploading your resume.

Contact information
For further information about this position, please contact:
Anders Björklund, President Kanthal+46 (0)70 931 53 40
Union contacts – Sweden
Satu Danielsson, Unionen, +46 (0)70 670 50 88
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46 (0)70 616 04 26
Johan Baringson, Ledarna, +46 (0)70 616 20 54

For more information about the recruitment process, please contact recruitment specialist Elin Olsson, +46 (0) 76-720 16 99

Hiring Location
This position is based in any of our three sites; Hallstahammar, Sandviken, Stockholm in Sweden.


At Alleima (formerly Sandvik Materials Technology), our mission is much more than delivering high-quality products, technology, and processes - working together to develop solutions based on our customers' needs and thus achieve our business goals, is a better way to describe our daily work. With curious employees and safety as our priority, we create a work environment where you can develop both personally and professionally.
Alleima was listed as a stand-alone company on the Nasdaq Stockholm Exchange on August 31, 2022. With a clear direction for our journey ahead, utilizing our position as a technology leader, progressive customer partner, and sustainability driver, we aim to become an even stronger company in our industry.
Are you ready to take on this challenge together with us? Join us on our journey! www.alleima.com. Visa mindre

Besiktningstekniker till Bilprovningen i Västerås

Arbetsbeskrivning Är du intresserad av fordonsbranschen och vill börja din karriär på Sveriges ledande kedja inom fordonsbesiktning? Just nu söker vi en person som vill växa i rollen som besiktningstekniker till Bilprovningens station i Västerås. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av besiktning då tjänsten inkluderar en utbildning där du blir certifierad besiktningstekniker. Som besiktningstekniker är dina huvudsakliga uppgifter att: - Kontrollera fordo... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av fordonsbranschen och vill börja din karriär på Sveriges ledande kedja inom fordonsbesiktning? Just nu söker vi en person som vill växa i rollen som besiktningstekniker till Bilprovningens station i Västerås. Du behöver ingen tidigare erfarenhet av besiktning då tjänsten inkluderar en utbildning där du blir certifierad besiktningstekniker.

Som besiktningstekniker är dina huvudsakliga uppgifter att:
- Kontrollera fordon och se till att fordonen är trafiksäkra och lever upp till de lagrum som gäller
- Kundservice, rådgivning och merförsäljning av tjänster
- Kvalitetssäkring och administration


Din Profil
För den här rollen ser vi det som ytterst viktigt att du har en känsla för service och vet hur man bemöter kunder i olika situationer.

Vi ser gärna att:
- Du har ett bilintresse och/eller tidigare erfarenhet från motorbranschen
- Det är krav på B-körkort men om du har ytterligare körkortsbehörigheter är det mycket meriterande (A- och C-behörighet)

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och önskar oss att du är en positiv person som är noggrann, driven och ansvarsfull med viljan att lära dig och förmågan att hålla god struktur även under press. Tillsammans med ditt team och stationschef ser ni till att leverera det bästa kundmötet i branschen!


Om företaget
Vi är Sveriges ledande kedja inom fordonsbesiktning. Vår verksamhet bidrar till färre trafikolyckor och att liv räddas. Genom att upptäcka fel bidrar vi även till att minska trafikens påverkan på miljön. Verksamheten kännetecknas av ansvar, oberoende och kvalitet. Dessutom vill vi vara branschens mest attraktiva arbetsgivare.

Med över 100 stationer och 550 medarbetare är Bilprovningen Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon. Bilprovningen är ackrediterat för att utföra fordonsbesiktningar i hela Sverige och har stationer från Skurup till Gällivare. Företagets målsättning är att långsiktigt bidra till det svenska samhället genom ett hållbart och ansvarsfullt agerande. Under 2020 genomförde företaget 1,58 miljoner kontrollbesiktningar och omsatte 653 MSEK.


Kontaktuppgifter
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Autorekrytering. Frågor gällande ansökan och processen besvaras av rekryterare Kajsa Fyhr på [email protected] Visa mindre

Badvärd på Skantzö Bad & Camping

Ansök    Mar 11    Hallstahammars kommun    Badvakt
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som badvärd på Skantzö Bad & Camping i Hallstahammar, arbetar du först och främst med att förebygga skador och olyckor, genom att se till att badets besökare håller sig till de ordningsregler som vi har.... Visa mer
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Som badvärd på Skantzö Bad & Camping i Hallstahammar, arbetar du först och främst med att förebygga skador och olyckor, genom att se till att badets besökare håller sig till de ordningsregler som vi har.
Som badvärd håller du också rent i de utrymmen som hör badet till och ansvarar till viss del för bassängvården.
En stor del av yrket handlar om att ge god service och ge våra besökare den bästa badupplevelsen de kan få på sin semester.

KVALIFIKATIONER
Livräddningsutbildning - Viktig
Har du utbildat dig inom livräddning och/eller har arbetat inom liknande yrken är det av stor vikt.





ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Byggnadsinspektör

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög k... Visa mer
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Vi är ett trevligt gäng på tio anställda som arbetar med samhällsutveckling genom vårt uppdrag enligt plan och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagstiftningen samt alkohol- och tobakslagarna. Bygg och miljöförvaltningen har också en aktiv roll i det kommunövergripande strategiska arbetet med hållbar utveckling.
En medarbetare drar nu vidare på nya äventyr, så nu behöver vi en god ersättare.


ARBETSUPPGIFTER
- Bygglovprövning, arbete med inkommande ärenden, handläggning och kontakter med sökande och andra intressenter.
- Tillsynsarbete enligt PBL och angränsande lagstiftning, tex i ärenden rörande olovliga byggen och ovårdade tomter.


KVALIFIKATIONER
Du är utbildad byggnadsingenjör på högskolenivå eller har en likvärdig utbildning, exempelvis yrkesutbildad byggnadsinspektör. Det är ett krav att du har goda kunskaper i PBL och även kunskaper i annan angränsande lagstiftning. Meriterande i den här rollen är om du har erfarenhet från arbete i kommun eller med bygglovshandläggning i andra sammanhang.

ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Arbetsmiljösamordnare till Bulten Hallstahammar

Bulten välkomnar vår nya Arbetsmiljösamordnare med inriktning mot arbetsmiljöfrågor internt, men även i det fortsatta arbetet globalt, för att stärka säkerhetskulturen ytterligare. Vi arbetar med ständig förbättring och problemlösning.  Hos oss har du möjlighet att göra fordonsindustrin säkrare genom att koppla samman experter och driva kvalitetsarbetet framåt. Bulten har vuxit starkt de senaste åren och under de kommande åren ser Bulten goda möjligheter ... Visa mer
Bulten välkomnar vår nya Arbetsmiljösamordnare med inriktning mot arbetsmiljöfrågor internt, men även i det fortsatta arbetet globalt, för att stärka säkerhetskulturen ytterligare. Vi arbetar med ständig förbättring och problemlösning. 

Hos oss har du möjlighet att göra fordonsindustrin säkrare genom att koppla samman experter och driva kvalitetsarbetet framåt. Bulten har vuxit starkt de senaste åren och under de kommande åren ser Bulten goda möjligheter för fortsatt organisk tillväxt på den globala fordonsmarknaden.

Om rollen 



Som Arbetsmiljösamordnare hos oss samordnar samt håller du ihop arbetsmiljöfrågorna som rör Bulten Hallstahammar. Du rapporterar till HR-chefen och ingår i HR-avdelningens dagliga styrning och förbättringsarbete.

Du sammankallar till skyddskommittémöten samt skyddsombudsmöten där fokus är att sprida kunskap och samverka med arbetstagare. Vid behov sammankallar du tvärfunktionella grupper för att arbeta med riskbedömningar och arbetsmiljöärenden samt att kommunicera med leverantörer och myndigheter, till exempel Arbetsmiljöverket och Företagshälsovård.

Som sakkunnig i arbetsmiljöfrågor blir du en viktig del av säkerhetskommittén och du ansvarar även för upprätthållandet av vår Safety Dojo.

Några fler av arbetsuppgifterna

Driva, följa upp och bevaka riskbedömningar i RPN och initierar samt följa upp i iChemistry.
Som superuser i system, till exempel iChemistry, administrerar du lösenord, lägger in kemikalier vid anskaffning, lägger in SDB samt ta bort utgångna kemikalier.
Samordning av mätningar och tillsammans med HR planera och följa upp medicinska kontroller.
Uppföljning och rapportering av nyckeltal både lokalt och globalt.
Utbilda chefer och medarbetare, till exempel i riskbedömning och att rapportera olycksfall och tillbud.





Rollen är bred och i rollen behöver du hålla dig uppdaterad vad gäller lagar och föreskrifter inom arbetsmiljöområdet, samt uppdatera och administrera laglistan för vår arbetsmiljö i Notisum. Som arbetsmiljösamordnare hjälper du processerna att följa upp lagefterlevnad, internrevisioner och agerar bollplank till chefer och ledare gällande arbetsmiljöfrågor.

Om dig 

För att lyckas i rollen som Arbetsmiljösamordnare har du tidigare erfarenhet av att samordna, driva och leda frågor inom arbetsmiljö. Vi tror att du har ett sinne för dokumentation så att både du och dina kollegor kan få en inblick i processerna du arbetar med. Vi tror också att du agerar på eget initiativ, får saker att hända och tar ansvar för resultatet. För att ett tvärfunktionellt arbete skall lyckas extra bra är du serviceorienterad.

Vi ser det om en fördel om du tidigare varit i situationer där du tagit avgörande beslut samt grundat dessa på en analys. Systematik är en grundsten för arbetsmiljöarbete och detta tror vi är en av dina skills!

Vi ser gärna att du har följande erfarenheter

Akademisk utbildning inom tekniskt område, exempelvis maskin eller produktion. Alternativt annan relevant utbildning eller erfarenhet.
Erfarenhet av tillverkningsprocesser och kvalitet inom fordonsindustri är ett stort plus men inget krav.
God svenska samt engelska i tal och skrift.





Bulten erbjuder dig 

Hos Bulten värderas alla lika och vi gör inte skillnad på vare sig medarbetare, kunder eller gäster. Vår verksamhet bygger på tillit oss kollegor emellan och våra medarbetare såväl erbjuds som förväntas ta ansvar för sin arbetsdag. Tillsammans värnar vi om varandra och jordens resurser genom att tillverka fästelement som används i trygga fordon för framtidens transporter.

Som medarbetare hos oss blir du en del av vår organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. Våra fyra värdeord ”professional, innovative, dedicated & empowered” nämns ofta i vår organisation såväl internt som externt. Hos oss ger vi dig uppmuntran och utrymme att hitta innovativa lösningar. Du verkar i en internationell miljö och kommer delta i många spännande situationer som utvecklar dig såväl som oss. Bulten är ett företag som tar fullt ansvar genom hela värdekedjan. Vår arbetsmiljö präglas av att vi är lyhörda, vänskapliga och ansvarstagande. Hos oss är våra medarbetare kunniga och motiverade samt har viljan och förmågan att fatta beslut för att driva utvecklingen framåt.

I Hallstahammar är vi ca 280 medarbetare. Vårt huvudkontor finns i Göteborg och vi är totalt ca 1630 medarbetare runt om i världen.

Placeringsort: Tjänsten är placerad i Hallstahammar med start omgående.

Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.se

Låter detta intressant för dig? Din ansökan skickar du in på www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan senast 18 december, notera att urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare så skicka in din ansökan idag. Frågor om tjänsterna besvaras gärna av Lisa Tojkander hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Badvärd på Skantzö Bad & Camping

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Som badvärd på Skantzö Bad & Camping i Hallstahammar, arbetar du först och främst med att förebygga skador och olyckor, genom att se till att badets besökare håller sig till de ordningsregler som vi har.... Visa mer
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Som badvärd på Skantzö Bad & Camping i Hallstahammar, arbetar du först och främst med att förebygga skador och olyckor, genom att se till att badets besökare håller sig till de ordningsregler som vi har.

Som badvärd håller du också rent i de utrymmen som hör badet till och ansvarar till viss del för bassängvården.

En stor del av yrket handlar om att ge god service och ge våra besökare den bästa badupplevelsen de kan få på sin semester.



KVALIFIKATIONER
Livräddningsutbildning / arbete - Viktig
Vi lägger stor vikt vid tidigare erfarenhet av liknande yrke eller genomförd livräddningsutbildning.

Språk - Engelska - Mindre viktig
Eftersom Skantzö Bad & Camping har besökare från hela världen är det meriterande om du kan prata engelska.

Serviceinritkad - Mindre viktig
Vi ser positivt på om du tidigare har arbetat i serviceyrke.



2.1 Arbeta med människor - Viktig
Visar intresse och förståelse för andra; Passar in i gruppen och skapar laganda; Uppmärksammar och belönar andras bidrag; Lyssnar, rådfrågar andra och kommunicerar proaktivt; Stödjer och bryr sig om andra; Visar respekt för andra gruppmedlemmars åsikter och bidrag; Utvecklar självinsikt och kommunicerar den öppet.

6.3 Följa instruktioner och procedurer - Viktig
Följer instruktioner från andra utan att i onödan ifrågasätta auktoritet; Följer procedurer och policy; Håller sig till tidsplaner; Anländer punktligt till arbete och möten; Visar engagemang för organisationen; Följer de lagstadgade krav och säkerhetsföreskrifter som finns i rollen.




ÖVRIGT
Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Säkerhetssamordnare

Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden. I Hallstahammars kommun är säkerhet- och beredskap ett högt prioriterat område och vi arbetar systematiskt med att stärka vår beredskap och öka vår förmåga att hantera samhällsstörningar. Säkerhetssamordnaren är organisera... Visa mer
Hallstahammar är en liten kommun med stora möjligheter där du som medarbetare är en viktig del av någonting större. Du är med och skapar en kommun där utveckling, kreativitet och nytänkande är viktiga delar av vår vision för framtiden.

I Hallstahammars kommun är säkerhet- och beredskap ett högt prioriterat område och vi arbetar systematiskt med att stärka vår beredskap och öka vår förmåga att hantera samhällsstörningar.

Säkerhetssamordnaren är organiserad under kommunstyrelsen och enheten Strategisk utveckling och planering. På enheten arbetar åtta medarbetare utifrån ett brett uppdrag med samordning, strategiskt och operativt stöd inom områden som kommunikation, IT- och digitalisering, finskt förvaltningsområde och nationella minoriteter, samt miljö- och hållbarhetsfrågor. I ditt uppdrag rapporterar du till utvecklingschef.

ARBETSUPPGIFTER
Som säkerhetssamordnare för Hallstahammars kommun har du en huvudroll i att driva och samordna det övergripande säkerhets- och beredskapsarbetet och ge stöd till förvaltningarna. Du gör konkret nytta i att utveckla kommunens arbete med att ständigt kunna leverera samhällsviktiga tjänster och servicefunktioner oavsett vad som händer i en alltmer komplex och utmanande omvärld. Arbetet utgår från tre övergripande områden:
• Samordning av kommunens krisberedskap och civilt försvar.
• Brottsförebyggande och trygghetsfrågor.
• Olycksförebyggande frågor i samverkan med räddningstjänsten.

Du arbetar med att planera, organisera och driva processer både på egen hand och tillsammans med andra. Du arbetar med olika styrdokument, risk- och sårbarhetsanalys, kontinuitetsplaner för samhällsviktig verksamhet, krishanteringsplaner, samt att utveckla organisation, rutiner och arbetssätt kopplat till civilt försvar, säkerhetsskydd och höjd beredskap. Du håller även ihop kommunens strategiska brottsförebyggande grupp som arbetar med lägesbilder, hotspots och inriktning av operativa åtgärder i verksamheterna.

Ensam är inte stark i den här rollen och du arbetar därför aktivt med samverkan med myndigheter, andra kommuner, förvaltningar och andra organisationer. Nätverken och relationen med andra kompetenser är dina främsta resurser.

Du ingår i kommunens krisledningsorganisation och kommer att ha en aktiv roll vid inträffade händelser. I rollen ingår även att biträda säkerhetsskyddschefen i arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är riktigt bra på att arbeta metodiskt, strukturerat och tillsammans med andra. Du blir engagerad av att frågor inte alltid har givna svar, utan där du med hjälp av metod och struktur kan dra nytta av andras kompetenser för att ta steg framåt. Som person är du prestigelös och du har förmågan att skapa förtroende och samarbete med olika typer av människor och målgrupper. Du har den där strategiska blicken där du kan se helheter och hur olika beståndsdelar hänger ihop. Det är även självklart för dig att dela med dig av dina kunskaper och du är van vid att pedagogiskt presentera underlag för olika målgrupper och i olika sammanhang.

En viktig egenskap är att du är en trygg person som litar på din egen förmåga och klarar av att hantera tuffa och krävande situationer. Arbetet förutsätter mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du har även en hög digital förmåga och känner dig trygg i att arbeta med olika digitala verktyg.

Vi söker dig som har:
• Utbildning på högskolenivå, exempelvis med inriktning risk- och krishantering, samhällsvetenskaplig bakgrund eller annan relevant inriktning.
• Erfarenhet av att arbeta med frågor inom lagen om extraordinära händelser, såsom risk- och sårbarhetsanalys, kontinuitetsplanering och krishanteringsplaner.
• Erfarenhet av att leda projekt och processer, samt att samordna aktiviteter från planering till genomförande.

Det är en fördel om du har:
• Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av att arbeta med civilt försvar och säkerhetsskyddsfrågor.
• Erfarenhet av brottsförebyggande och trygghetsfrämjande arbete på övergripande nivå.

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en godkänd säkerhetsprövning är därmed en förutsättning för tjänsten.

Hallstahammars kommun är ett finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre