Lediga jobb som Controller i Hallstahammar

Se lediga jobb som Controller i Hallstahammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hallstahammar som finns hos arbetsgivaren.

Business Controller Heating Systems

Ansök    Jan 31    Kanthal AB    Business controller
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt. Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett ... Visa mer
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt.
Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett starkt åtagande att minska miljöpåverkan. Med kunniga medarbetare och banbrytande teknologi är vi med i några av världens största och mest spännande projekt.
Läs mer på www.kanthal.com



Din roll

I rollen som vår Business Controller rapporterar du direkt till vår produktionsenhets-chef och är en självklar del av vår ledningsgrupp. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och förbättrar oss för framtiden. Du ansvarar för vår finansiella rapportering och uppföljning av produktionsenheten samtidigt som du har ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget.
Några av dina ansvarsområden omfattar:
Bokslut
Prognosarbete
Budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Way of working och processförbättringar inom den finansiella uppföljningen
Agera på avvikelser, vidta åtgärder och kommunicera med intressenter på alla nivåer runtom i organisationen

Din profil

Vi söker dig som är analytiskt lagd med en strävan i att göra skillnad och samtidigt lägger stort värde vid att kontinuerligt genomföra förbättringar inom ditt område. Du driver utvecklingen inom ditt område genom att utveckla arbetssätt och processer i såväl metod som i våra system.
Du behöver vara en lagspelare som är kommunikativ och prestigelös som person, men med integritet för ditt arbetsområde. Du skaffar dig lättsamt en förståelse för hur dina processer påverkar den affärsmässiga helheten, agerar på och tar ansvar för våra gemensamma målsättningar med hög egen genomförandegrad. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt.
Vi ser framför oss att du även har mycket god processkännedom, erfarenhet från tillverkande industri och kunskaper i prognos- och ekonomisystem. Då vi arbetar i M3 och Qlickview är det meriterande om du har kunskaper i dessa system. Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel.
Vi förväntar oss att du kan finansiell rapportering, budgetarbete, redovisning och moment inom interna kontroller.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och minst 5 års erfarenhet från liknande roller.
I den här tjänsten krävs det att du pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.



Vad du kan förvänta dig från oss

En internationell arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl medarbetarskap som ledarskap
På Kanthal lever vi efter våra kärnvärden varje dag:
- Vi bryr oss
- Vi levererar
- Vi utvecklas

Ytterligare information

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Johan Imberg, rekryterande chef, +46705613195
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, +46706162045
Fackliga representanter:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46706160426
Satu Danielsson, Unionen, +46706705088
Johan Baringson, Ledarna, +46706165396
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-15.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.??
?
Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.??
?
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! Visa mindre

Controller

Ansök    Dec 22    Randstad AB    Controller
Arbetsbeskrivning Är du en fena på kommunal redovisning och har erfarenhet av controlling? Hallstahammars kommun söker nu ytterligare en controller för att förstärka teamet och avlasta ekonomichefen. Varmt välkommen till ett tight team med god sammanhållning och högt i tak! Sista ansökningsdag: 2023-01-17 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Omfattning: Heltid, tillsvidare För information: I denna rekrytering samarbetar Hallstahammars kommun med... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på kommunal redovisning och har erfarenhet av controlling? Hallstahammars kommun söker nu ytterligare en controller för att förstärka teamet och avlasta ekonomichefen. Varmt välkommen till ett tight team med god sammanhållning och högt i tak!

Sista ansökningsdag: 2023-01-17 urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Omfattning: Heltid, tillsvidare

För information: I denna rekrytering samarbetar Hallstahammars kommun med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Budget, prognos samt uppföljning
Delårsrapporter, årsredovisning
Sammanställa och analysera underlag som ligger till grund för prioriteringar och beslut.
Följa upp politiskt tagna beslut och återrapportera resultat.
Sakkunnig i budgetarbetet, ta fram underlag och vara ett stöd till förtroendevalda politiker i deras budgetarbete.
Planera och utveckla kommunens styrmodell för mål och budget.


Kvalifikationer
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara självständig och ansvarstagande men också strukturerad, intiativtagande och ha god förmåga att samarbeta och skapa bra relationer med din omgivning. Du bidrar med ett helikopterperspektiv, är noggrann och kvalitetsmedveten. Du kan kommunicera ekonomiska budskap och processer på ett tydligt sätt och har lätt för att se samband mellan ekonomi och verksamhet. 

Vi söker dig som har: 
Högskoleexamen inom ekonomi
Erfarenhet av ekonomistyrning 
Kommunal ekonomi
God systemvana
Office 365, Excel – goda kunskaper
Svenska obehindrat i både tal och skrift


Det är meriterande om du har arbetat med:
Arbetat med ekonomistyrningsprocesser i politiskt styrd organisation.
Ett generellt samhällsintresse där man sätter in sin roll i ett större sammanhang och vill vara med och göra skillnad.
Visma, Proceedo
Kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetslagstiftningen
LOU, Upphandling


Om företaget
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Visa mindre

Controller

Ansök    Jan 18    Randstad AB    Controller
Arbetsbeskrivning Är du en fena på kommunal redovisning och har erfarenhet av controlling? Hallstahammars kommun söker nu ytterligare en controller för att förstärka teamet och avlasta ekonomichefen. Varmt välkommen till ett tight team med god sammanhållning och högt i tak! Sista ansökningsdag: 2023-02-07 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Omfattning: Heltid, tillsvidare För information: I denna rekrytering samarbetar Hallstahammars kommun med... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en fena på kommunal redovisning och har erfarenhet av controlling? Hallstahammars kommun söker nu ytterligare en controller för att förstärka teamet och avlasta ekonomichefen. Varmt välkommen till ett tight team med god sammanhållning och högt i tak!

Sista ansökningsdag: 2023-02-07 urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Omfattning: Heltid, tillsvidare

För information: I denna rekrytering samarbetar Hallstahammars kommun med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden


Budget, prognos samt uppföljning
Delårsrapporter, årsredovisning
Sammanställa och analysera underlag som ligger till grund för prioriteringar och beslut.
Följa upp politiskt tagna beslut och återrapportera resultat.
Sakkunnig i budgetarbetet, ta fram underlag och vara ett stöd till förtroendevalda politiker i deras budgetarbete.
Planera och utveckla kommunens styrmodell för mål och budget.


Kvalifikationer
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara självständig och ansvarstagande men också strukturerad, intiativtagande och ha god förmåga att samarbeta och skapa bra relationer med din omgivning. Du bidrar med ett helikopterperspektiv, är noggrann och kvalitetsmedveten. Du kan kommunicera ekonomiska budskap och processer på ett tydligt sätt och har lätt för att se samband mellan ekonomi och verksamhet. 

Vi söker dig som har: 
Högskoleexamen inom ekonomi
Erfarenhet av ekonomistyrning 
Kommunal ekonomi
God systemvana
Office 365, Excel – goda kunskaper
Svenska obehindrat i både tal och skrift


Det är meriterande om du har arbetat med:
Arbetat med ekonomistyrningsprocesser i politiskt styrd organisation.
Ett generellt samhällsintresse där man sätter in sin roll i ett större sammanhang och vill vara med och göra skillnad.
Visma, Proceedo
Kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighetslagstiftningen
LOU, Upphandling


Om företaget
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Visa mindre

Business Controller till Bulten Hallstahammar

Ansök    Dec 19    Meritmind AB    Business controller
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en Junior Controller som kan lyfta av delegerade finansiella uppgifter från ekonomichefen. Med din tidigare bakgrund kan du relativt lätt ta ansvar för delar inom budgetprocessen, prognos och kostnadsanalyser. Som Controller på Bulten Hallstahammar kommer du därefter ha alla möjligheter att växa i en noterad koncern med moderbolaget i Göteborg. Du kommer att kunna närma dig produktionen, produkti... Visa mer
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en Junior Controller som kan lyfta av delegerade finansiella uppgifter från ekonomichefen. Med din tidigare bakgrund kan du relativt lätt ta ansvar för delar inom budgetprocessen, prognos och kostnadsanalyser.
Som Controller på Bulten Hallstahammar kommer du därefter ha alla möjligheter att växa i en noterad koncern med moderbolaget i Göteborg. Du kommer att kunna närma dig produktionen, produktionsnära analys och uppföljning i en omfattning som bara du själv och din egen potential sätter gränsen för.
Vi söker dig som vill ta steget till ett producerande bolag. Bulten erbjuder nämligen möjligheten att komma nära hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Uppgifter och ansvarsområden
Som Business Controller på ekonomiavdelningen arbetar du primärt med sedvanliga uppgifter såsom kostnadsställeuppföljning, chefsstöd, budget- och prognosprocesserna. Du har tre kollegor på redovisningssidan och rapporterar till ekonomichefen. Därtill får du breda kontaktytor inom resten av bolaget.
Bultens systemmiljö består av ERP M3, visualiseringsapplikationen QlickView och analysverktyget Mercur. Detta är ett område som en kandidat med systemintresse och systemförståelse mycket väl kan komma att utveckla vidare. Det är också här du arbetar vidare med analys.
Vem är du?
Vi tror du är en logisk person som tycker om system och processer. Du kommer in med viss tidigare erfarenhet av budget, prognos och kostnadsställeuppföljning, troligen i en controllerroll. Därtill har du en god utbildningsgrund inom redovisning eller finans.
Vi ser det som meriterande är om du varit i tillverkande bolag och följaktligen har erfarenhet av lager, kapitalbindning och standardkostnader. På samma sätt är tidigare erfarenhet av M3, QlickView eller Mercur inte heller något måste men kan ses som en fördel.
Vad erbjuder företaget dig?
Ca 150 års historia sitter i väggarna. Här blandas historia med nytänk och entreprenörsanda. Du ges goda utvecklingsmöjligheter både inom Bulten i Hallstahammar och inom koncernen om så önskas. Du erbjuds även en bra arbetsmiljö, gott kamratskap, korta beslutsvägar och respekt för varandra.
Som medarbetare hos oss på Bulten blir du även en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. Våra fyra värdeord: Professional, Innovative, Empowered och Dedicated nämns nämligen ofta i vår organisation såväl internt som externt.
Placeringsort
Hallstahammar
Om företaget
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 600 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.com.
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind
Håkan Holmberg, [email protected], 073-394 55 52
Saga Bergman, [email protected], 073-594 46 34
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Internal control lead within the Kanthal Division

Ansök    Dec 12    Kanthal AB    Financial controller
Are you passionate for the processes of internal control, to meet people and act in a global context? With us you will work with colleagues from US, Europe and Asia, yet in an environment influenced by inclusiveness where you can have great impact on how we work within the area of internal control. Does this sounds interesting, continue reading, this might be the job for you! Kanthal Division, part of the Alleima Group, is a place of inclusive collaborati... Visa mer
Are you passionate for the processes of internal control, to meet people and act in a global context? With us you will work with colleagues from US, Europe and Asia, yet in an environment influenced by inclusiveness where you can have great impact on how we work within the area of internal control. Does this sounds interesting, continue reading, this might be the job for you!
Kanthal Division, part of the Alleima Group, is a place of inclusive collaboration, agility and innovation – where we nurture an ever-growing portfolio of products and solutions based on the needs of our growing market, and where pioneering technology meets the core of manufacturing. Kanthal is a global company operating within three business units serving a variety of customer segments through our expertise in heating technology and medical applications. Visit www.kanthal.com

Your role
We are looking for you who will lead the work of our internal controls, with the aim of supporting our entities in managing the day-to-day risks in our operations. The objective for this position is to work with identification of significant risks as well as design and implement routines and controls to manage the risk. You will also be the “go-to-person” for processes and internal control questions and provide support to business leaders, process- and control owners.
As the internal control lead you will take part in global internal control and risk management network as well as be part of various process- and system related projects to ensure we build scalable, smart and accurate processes.
Key responsibilities include but are not limited to:
Facilitate walkthroughs of narratives and flowcharts with process owners to make sure we follow and update the framework.
Work with business leaders and control owners to drive the development and implementation of controls across the organization.
Provide guidance to process- and control owners on control design, operating effectiveness, supporting evidence, effective monitoring of controls etc.
Lead training programs within the area of internal controls compliance.
Monitor the efficiency of the internal controls design by coordinating self-assessments and testing.
Interact with your network of finance specialists, Internal control network, Division Management team and other applicable functions of compliance to secure efficient and effective controls and compliance with laws and regulations



Your profile
We are looking for someone with a degree in finance and experience of building finance processes, implementing internal controls, auditing and project management. As we operate in a global organization, your English must be good, both in speaking and in writing. An interest in creating internal control tools and documents such as internal controls policy, manuals and training and communication materials is also considered a merit.

We place great importance on your personality, we believe you are confident in your profession with the ability to easily motivate yourself. You possess the skills to structure, plan and prioritize your job. You easily collaborate with colleagues and stakeholders, creating trusting relations that add value to the business. You are business focused and pragmatic and, with a proactive approach, you interact with others in a prominent way to make things happen and find the best solutions.


Application
Send your application no later than January 8, 2023. If you wish to attach a cover letter to your application, please make sure to attach the file when uploading your resume.

Contact information
For further information about this position, please contact:
Linda Widigsson, Head of Finance and IT +46 (0)70?374 26 46
Union contacts – Sweden
Mikael Gunnarsson, Unionen, +46 (0)220?217 81
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46 (0)220?216 63
Johan Baringson, Ledarna, +46 (0)70?616 20 54
For more information about the recruitment process, please contact recruitment specialist Elin Olsson, +46 (0) 76-720 16 99

Hiring Location
This position is preferably based in Hallstahammar, Sandviken or Stockholm, Sweden

At Alleima (formerly Sandvik Materials Technology), our mission is much more than delivering high-quality products, technology, and processes - working together to develop solutions based on our customers' needs and thus achieve our business goals, is a better way to describe our daily work. With curious employees and safety as our priority, we create a work environment where you can develop both personally and professionally.
Alleima was listed as a stand-alone company on the Nasdaq Stockholm Exchange on August 31, 2022. With a clear direction for our journey ahead, utilizing our position as a technology leader, progressive customer partner, and sustainability driver, we aim to become an even stronger company in our industry.
Are you ready to take on this challenge together with us? Join us on our journey! www.alleima.com. Visa mindre

Controller med produktionserfarenhet till Bulten Hallstahammar

Ansök    Nov 30    Meritmind AB    Controller
Som controller på Bulten Hallstahammar kommer du att vara länken mellan produktion/logistik och ekonomi. Du tillhör ekonomiavdelningen och fokuserar på produkter, material och produktionsprocesser. Dina uppgifter och ansvar I en controllerroll inriktad mot produktion kommer du att följa upp maskintimtaxor, lager, kalkylavvikelser i produkter och processer. Således blir du den som analyserar produktionens effekt på företagets resultat. I din roll kommer du ... Visa mer
Som controller på Bulten Hallstahammar kommer du att vara länken mellan produktion/logistik och ekonomi.
Du tillhör ekonomiavdelningen och fokuserar på produkter, material och produktionsprocesser.
Dina uppgifter och ansvar
I en controllerroll inriktad mot produktion kommer du att följa upp maskintimtaxor, lager, kalkylavvikelser i produkter och processer. Således blir du den som analyserar produktionens effekt på företagets resultat.
I din roll kommer du även stötta ekonomiavdelningen genom att vara behjälplig vid prognos och budget, ta fram relevanta KPIer samt arbeta med gemensamma förbättringar och optimering av flöden. Samt naturligtvis kostnadsuppföljning. Därtill supportar du tidvis även koncernen med information och rapportering.
Du rapporterar till ekonomichefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat i producerande företag med liknande uppgifter och således har god insikt i produktkalkylering och lagervärdering. Bulten är företaget för dig som vill utvecklas och gillar produktion. Här ser du hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Du har troligen en ekonomisk examen men det är också möjligt att du har en teknisk eller logistikutbildning kompletterad med finansiella inslag. Vidare ser vi din tidigare erfarenhet av M3, Medius, Mercur eller Qlickview som meriterande.
Som person tror vi det är viktigt att du delar våra värderingar och stimuleras av att förbättra och tänka nytt! Sist men inte minst sätter vi stort värde på din analytiska förmåga och din blick för helheten i processer.
Vad erbjuder företaget dig?
På Bulten sitter 150 års historia bokstavligen i väggarna och här blandas historia med nytänk och entreprenörsanda. Här kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter både inom Bulten i Hallstahammar och inom koncernen om så önskas. Vi värnar också en bra arbetsmiljö, gott kamratskap, korta beslutsvägar och respekt för varandra.
Som medarbetare hos oss på Bulten blir du en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. Våra fyra värdeord: Professional, Innovative, Empowered och Dedicated nämns ofta i vår organisation såväl internt som externt.

Placeringsort
Industrigatan 8, Hallstahammar


Om företaget
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement samt omfattar teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Sammantaget erbjuder Bulten ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 600 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.com.
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller, Västerås

Ansök    Okt 12    Jobzone Sverige AB    Business controller
Om jobbet: Rollen innebär bland annat att stötta organisationen med kompetens för att säkerställa resultat samt ansvara för enhetens finansiella rapportering och uppföljning. I rollen ingår ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt. Koncernspråk är engelska så i den här tjänsten krävs det att du kan prata och skriva obehindr... Visa mer
Om jobbet:

Rollen innebär bland annat att stötta organisationen med kompetens för att säkerställa resultat samt ansvara för enhetens finansiella rapportering och uppföljning. I rollen ingår ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt.

Koncernspråk är engelska så i den här tjänsten krävs det att du kan prata och skriva obehindrat på såväl svenska som engelska.

Arbetsuppgifter
Bokslut
Prognos- och budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Standardkostnadsberäkningar
Rapportering och analysarbete
Som del i ledningsgrupp, bidra till att utveckla verksamheten
Koordinering och samarbete med ekonomiavdelningen

Vem söker vi?

Vi söker dig med utbildning inom ekonomi (eller likvärdigt) och ett par års erfarenhet av liknande roller. Som person är du noggrann och självständig samt drivs av att utveckla arbetssätt, processer och metoder. Du behöver ha enkelt för att arbeta i team, är kommunikativ och prestigelös, samt tar ansvar för målsättningar med hög egen genomförandegrad.

Arbetstider:

Dagtid/kontorstider (Hybrid)

Krav:

- Utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
- Tidigare arbetslivserfarenhet som Business Controller eller liknande roller
- Pratar och skriver obehindrat på Engelska


Meriterande:

- Tidigare arbetat i M3 och Qlickview
- Goda kunskaper i Excel


Tillsättning:

Omgående

Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb? Visa mindre

Business Controller PU Heating Materials

Ansök    Okt 17    Kanthal AB    Business controller
Business Controller PU Heating Materials I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt. Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa ... Visa mer
Business Controller PU Heating Materials
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt.
Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett starkt åtagande att minska miljöpåverkan. Med kunniga medarbetare och banbrytande teknologi är vi med i några av världens största och mest spännande projekt.
Läs mer på www.kanthal.com



Din roll

I rollen som vår Business Controller rapporterar du direkt till vår PU-chef och är en självklar del av vår ledningsgrupp. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och förbättrar oss för framtiden. Du ansvarar för vår finansiella rapportering och uppföljning av produktionsenheten samtidigt som du har ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget.
Några av dina ansvarsområden omfattar:
Bokslut
Prognosarbete
Budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Way of working och processförbättringar inom den finansiella uppföljningen
Agera på avvikelser, vidta åtgärder och kommunicera med intressenter på alla nivåer runtom i organisationen



Din profil

Vi söker dig som är analytiskt lagd med en strävan i att göra skillnad och samtidigt lägger stort värde vid att kontinuerligt genomföra förbättringar inom ditt område. Du driver utvecklingen inom ditt område genom att utveckla arbetssätt och processer i såväl metod som i våra system.
Du behöver vara en lagspelare som är kommunikativ och prestigelös som person, men med integritet för ditt arbetsområde. Du skaffar dig lättsamt en förståelse för hur dina processer påverkar den affärsmässiga helheten, agerar på och tar ansvar för våra gemensamma målsättningar med hög egen genomförandegrad. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt. Vi ser framför oss att du även har mycket god processkännedom, erfarenhet från tillverkande industri och kunskaper i prognos- och ekonomisystem. Då vi arbetar i M3 och Qlickview är det meriterande om du har kunskaper i dessa system. Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel.
Vi förväntar oss att du kan finansiell rapportering, budgetarbete, redovisning och moment inom interna kontroller.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och minst 5 års erfarenhet från liknande roller.
I den här tjänsten krävs det att du pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Vad du kan förvänta dig från oss

En internationell arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl medarbetarskap som ledarskap
På Kanthal lever vi efter våra kärnvärden varje dag:
- Vi bryr oss
- Vi levererar
- Vi utvecklas



Ytterligare information

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Danijel Dobrinic, rekryterande chef, +46721454571
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, +46706162045
Fackliga representanter:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46706160426
Satu Danielsson, Unionen, +46706705088
Johan Baringson, Ledarna, +46706165396
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-30
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.

Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.

Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! Visa mindre

Controller med produktionserfarenhet till Bulten Hallstahammar

Ansök    Nov 24    Meritmind AB    Controller
Som controller på Bulten Hallstahammar kommer du att vara länken mellan produktion/logistik och ekonomi. Du tillhör ekonomiavdelningen och fokuserar på produkter, material och produktionsprocesser. Dina uppgifter och ansvar I en controllerroll inriktad mot produktion kommer du att följa upp maskintimtaxor, lager, kalkylavvikelser i produkter och processer. Således blir du den som analyserar produktionens effekt på företagets resultat. I din roll kommer du ... Visa mer
Som controller på Bulten Hallstahammar kommer du att vara länken mellan produktion/logistik och ekonomi.
Du tillhör ekonomiavdelningen och fokuserar på produkter, material och produktionsprocesser.
Dina uppgifter och ansvar
I en controllerroll inriktad mot produktion kommer du att följa upp maskintimtaxor, lager, kalkylavvikelser i produkter och processer. Således blir du den som analyserar produktionens effekt på företagets resultat.
I din roll kommer du även stötta ekonomiavdelningen genom att vara behjälplig vid prognos och budget, ta fram relevanta KPIer samt arbeta med gemensamma förbättringar och optimering av flöden. Samt naturligtvis kostnadsuppföljning. Därtill supportar du tidvis även koncernen med information och rapportering.Du rapporterar till ekonomichefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har arbetat i producerande företag med liknande uppgifter och således har god insikt i produktkalkylering och lagervärdering. Bulten är företaget för dig som vill utvecklas och gillar produktion. Här ser du hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Du har troligen en ekonomisk examen men det är också möjligt att du har en teknisk eller logistikutbildning kompletterad med finansiella inslag. Vidare ser vi din tidigare erfarenhet av M3, Medius, Mercur eller Qlickview som meriterande.
Som person tror vi det är viktigt att du delar våra värderingar och stimuleras av att förbättra och tänka nytt! Sist men inte minst sätter vi stort värde på din analytiska förmåga och din blick för helheten i processer.
Vad erbjuder företaget dig?
På Bulten sitter 150 års historia bokstavligen i väggarna och här blandas historia med nytänk och entreprenörsanda. Här kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter både inom Bulten i Hallstahammar och inom koncernen om så önskas. Vi värnar också en bra arbetsmiljö, gott kamratskap, korta beslutsvägar och respekt för varandra.
Som medarbetare hos oss på Bulten blir du en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. Våra fyra värdeord: Professional, Innovative, Empowered och Dedicated nämns ofta i vår organisation såväl internt som externt.
Placeringsort Hallstahammar
Om företaget
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement samt omfattar teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Sammantaget erbjuder Bulten ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 600 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.com.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Bulten med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Business Controller PU Heating Materials

Ansök    Sep 7    Kanthal AB    Business controller
Business Controller PU Heating Materials I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt. Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa ... Visa mer
Business Controller PU Heating Materials
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt.
Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett starkt åtagande att minska miljöpåverkan. Med kunniga medarbetare och banbrytande teknologi är vi med i några av världens största och mest spännande projekt.
Läs mer på www.kanthal.com



Din roll

I rollen som vår Business Controller rapporterar du direkt till vår PU-chef och är en självklar del av vår ledningsgrupp. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och förbättrar oss för framtiden. Du ansvarar för vår finansiella rapportering och uppföljning av produktionsenheten samtidigt som du har ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget.
Några av dina ansvarsområden omfattar:
Bokslut
Prognosarbete
Budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Way of working och processförbättringar inom den finansiella uppföljningen
Agera på avvikelser, vidta åtgärder och kommunicera med intressenter på alla nivåer runtom i organisationen



Din profil

Vi söker dig som är analytiskt lagd med en strävan i att göra skillnad och samtidigt lägger stort värde vid att kontinuerligt genomföra förbättringar inom ditt område. Du driver utvecklingen inom ditt område genom att utveckla arbetssätt och processer i såväl metod som i våra system.
Du behöver vara en lagspelare som är kommunikativ och prestigelös som person, men med integritet för ditt arbetsområde. Du skaffar dig lättsamt en förståelse för hur dina processer påverkar den affärsmässiga helheten, agerar på och tar ansvar för våra gemensamma målsättningar med hög egen genomförandegrad. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt. Vi ser framför oss att du även har mycket god processkännedom, erfarenhet från tillverkande industri och kunskaper i prognos- och ekonomisystem. Då vi arbetar i M3 och Qlickview är det meriterande om du har kunskaper i dessa system. Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel.
Vi förväntar oss att du kan finansiell rapportering, budgetarbete, redovisning och moment inom interna kontroller.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och minst 5 års erfarenhet från liknande roller.
I den här tjänsten krävs det att du pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Vad du kan förvänta dig från oss

En internationell arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl medarbetarskap som ledarskap
På Kanthal lever vi efter våra kärnvärden varje dag:
- Vi bryr oss
- Vi levererar
- Vi utvecklas



Ytterligare information

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Danijel Dobrinic, rekryterande chef, +46721454571
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, +46706162045
Fackliga representanter:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46706160426
Satu Danielsson, Unionen, +46706705088
Johan Baringson, Ledarna, +46706165396
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-30
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.

Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.

Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! Visa mindre

Controller

Ansök    Feb 16    Hallstahammars kommun    Controller
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög k... Visa mer
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Ekonomi och finansenheten erbjuder stöd och service till kommunens verksamhet och politik inom områdena redovisning, controlling, finans, försäkring, upphandling och juridik, i syfte att säkra en långsiktigt hållbar ekonomi för kommunen. Ekonomienheten har även en styrande och kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar arbetsmetoder och styrdokument för processerna.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en controller som ska samordna och utveckla Socialnämndens äldreomsorgsarbete med budget, redovisning och uppföljning, samt ge stöd i ekonomiska frågor till verksamhetsansvariga. Du kommer arbeta centralt på ekonomi- och finansenheten som är organiserad under kommunstyrelsen. Som controller så rapporterar du direkt till ekonomichefen.

KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning i ekonomi, goda kunskaper i redovisning och minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrda organisationer och erfarenhet från bemanningsekonomi är meriterande. Det är även meriterande om du tidigare jobbat med kommunal ekonomi med inriktning äldreomsorg. Hallstahammars kommun använder Visma Affärslösningar så erfarenhet av detta system är meriterande. Vidare har du god datorvana och är väl förtrogen i Microsoft Office i synnerhet Excel. Du är även intresserad och har lätt för att lära dig nya IT-system.
Din personlighet är noggrann, analytisk och självständig. Du ska även vara strukturerad samt ha en god kommunikativ förmåga. Vi sätter även stort värde på lyhördhet och servicekänsla.


ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Produktionscontroller till Bulten Hallstahammar

Ansök    Aug 25    Meritmind AB    Controller
Som produktionscontroller på Bulten Hallstahammar är du länken mellan produktion/logistik och ekonomi. Rollen är placerad på ekonomiavdelningen och ditt fokusområde blir produkter, material och produktionsprocesser. Är du nyfiken, vill utvecklas och gillar produktion är Bulten företaget för dig. Här ser du hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som produktionscontroller kommer ... Visa mer
Som produktionscontroller på Bulten Hallstahammar är du länken mellan produktion/logistik och ekonomi.
Rollen är placerad på ekonomiavdelningen och ditt fokusområde blir produkter, material och produktionsprocesser.
Är du nyfiken, vill utvecklas och gillar produktion är Bulten företaget för dig. Här ser du hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som produktionscontroller kommer du att analysera produktionens effekt på företagets finansiella resultat avseende maskintimtaxor, lager, kalkylavvikelser i produkter och processer.
I rollen ingår även att stötta ekonomiavdelningen genom att vara behjälplig vid prognos och budget, ta fram relevanta KPIer samt arbeta med gemensamma förbättringar och optimering av flöden.
Organisatoriskt är du placerad på ekonomiavdelningen och rapporterar till ekonomichefen. Tidvis kommer du även supporta koncernen med information och rapportering.
Dina kvalifikationer och önskvärd erfarenhet
Vi söker dig som har arbetat i producerande företag med liknande uppgifter och har god insikt i produktkalkylering och lagervärdering.
Din utbildningsbakgrund är troligen inom ekonomi men det är också möjligt att du har en teknisk eller logistikutbildning kompletterad med finansiella inslag.
Erfarenhet av något eller några av de system vi arbetar i – M3, Medius, Mercur eller Qlickview – är meriterande.
Personliga egenskaper för rollen som produktionscontroller
Som medarbetare hos oss på Bulten blir du en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. Våra fyra värdeord: Professional, Innovative, Empowered och Dedicated nämns ofta i vår organisation såväl internt som externt. Vi tycker att det är viktigt att du delar dessa värderingar och stimuleras av att förbättra och tänka nytt!
Sedan har du förstås en god analytisk förmåga och har lätt att se helheten och inte bara detaljer.
Vad erbjuder företaget dig?
Ca 150 års historia sitter i väggarna. Här blandas historia med nytänk och entreprenörsanda. Du ges goda utvecklingsmöjligheter både inom Bulten i Hallstahammar och inom koncernen om så önskas. Du erbjuds även en bra arbetsmiljö, gott kamratskap, korta beslutsvägar och respekt för varandra.

Placeringsort
Hallstahammar
Om företaget
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 600 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.com.
AnsökanI denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller Heating Systems

Ansök    Sep 10    Kanthal AB    Business controller
Kanthal i Hallstahammar söker en Business Controller Heating Systems Kanthal är en del av Sandvik-koncernen och ett världsledande varumärke för produkter och tjänster inom industriell värmeteknologi och motståndsmaterial. I kreativa samarbeten med våra kunder utvecklar vi innovativa lösningar, alltid med fokus på hållbarhet och minsta möjliga miljöpåverkan. Vår avancerade teknologi, tillsammans med våra kompetenta medarbetare, ger oss möjligheten att del... Visa mer
Kanthal i Hallstahammar söker en Business Controller Heating Systems

Kanthal är en del av Sandvik-koncernen och ett världsledande varumärke för produkter och tjänster inom industriell värmeteknologi och motståndsmaterial. I kreativa samarbeten med våra kunder utvecklar vi innovativa lösningar, alltid med fokus på hållbarhet och minsta möjliga miljöpåverkan. Vår avancerade teknologi, tillsammans med våra kompetenta medarbetare, ger oss möjligheten att delta i några av världens största och mest spännande projekt.
Heating Systems tillverkar värmeelement och system för industriella värmeprocesser. Till avdelningen söker vi nu en engagerad och självgående Business Controller. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas tillsammans med oss, här uppmuntras du till att ta egna initiativ och du har stor möjlighet att vara med och påverka.
Arbetsuppgifter
Som Business Controller inom produktionsenheten Heating Systems stöttar du alla funktioner med ekonomiska analyser och utlåtanden. Genom din förmåga att förklara och följa upp ekonomiska samband förväntas du bidra med beslutsunderlag och aktivt influera beslut som fattas i den lokala ledningsgruppen. Du har stor frihet i att påverka din arbetsdag. Rollen innefattar arbetsuppgifter så som bokslut, rapportering, budgetering, prognostisering, kostnadsuppföljning, standardkostnadsberäkningar, investeringskalkyler och arbete med ekonomiska kalkyler. Det är en varierad roll i en omväxlande miljö där stort fokus ligger på affären. Möjlighet till distansarbete 1-2dagar/ veckan
Din profil
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning från högskola eller universitet, med 3 till 5 års erfarenhet från liknande roll inom tillverkningsindustri. Du arbetar obehindrat i Excel, har du erfarenhet av arbete med M3 anses det meriterande. För att lyckas i den här rollen krävs även att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av din självständighet och din förmåga att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du är analytisk och har förmågan att omsätta detta till resultat.
Att arbeta med oss
Inom Sandvik och Kanthal är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-08 Läs mer och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0028691
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Johan Imberg, rekryterande chef, 070-5613195
Fackliga kontaktpersoner
Mikael Gunnarsson, Unionen, 0220-217 81
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, 0220-216 63
Johan Baringson, Ledarna, 070-6162054
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, 070-6162045
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Kanthal tillhör Sandvik Materials Technology som är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2019 var drygt 15 miljarder SEK och antalet anställda omkring 6 000. Visa mindre

Produktionscontroller till Intra Mölntorp

Ansök    Aug 31    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Intra Mölntorp söker en produktionscontroller som vill vara verksamhetsnära och bidra till utveckling, glädje och lönsamhet! Du kommer vara en nyckelspelare och bidra med din kompetens till produktionsledningen samt vara förbindelsen mellan den legala redovisningen och produktionsekonomin.  Anläggningen i Mölntorp ligger på bekvämt pendlingsavstånd från Västerås (20 min), Köping (20 min) och Eskilstuna (30 min).  Intra-Tekas värdegrund;... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Intra Mölntorp söker en produktionscontroller som vill vara verksamhetsnära och bidra till utveckling, glädje och lönsamhet! Du kommer vara en nyckelspelare och bidra med din kompetens till produktionsledningen samt vara förbindelsen mellan den legala redovisningen och produktionsekonomin. 

Anläggningen i Mölntorp ligger på bekvämt pendlingsavstånd från Västerås (20 min), Köping (20 min) och Eskilstuna (30 min). 

Intra-Tekas värdegrund; Omtanke, Engagemang, Vinnarinstinkt, Originalitet, Ägarskap, Respekt och Flexibilitet genomsyrar organisationen och kulturen. Vi söker dig som delar och efterlever våra värderingar. 

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som produktionscontroller är att analysera, följa upp resultat, bevaka lönsamheten, tillse att effektiviteten internt maximeras samt medverka i utveckling av bolaget genom att stötta ledningen med din ekonomiska kunskap och expertis. Rollen är produktionsnära och du kommer att arbeta tätt ihop med ansvariga inom produktionen och bistå dem i allt från planering till beslutsfattande. Du kommer som produktionscontroller vara ansvarig samt äga processen för produktkalkylering.

Som controller arbetar du också med budgetering, budgetuppföljning, framtagande av investeringsäskanden, rapporteringsarbete, upprätta prognoser, lönsamhetsuppföljningar och analyser. Analyserna rapporteras till ledningen och är en viktigt del i underlaget för beslutsfattande.  

Du kommer även aktivt driva, leda och koordinera förbättringsarbete och utvecklingen av rutiner och processer inom ditt ansvarsområde och i samarbete med övriga avdelningar. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Analyser och resultatuppföljning 
Produktkalkylering, ansvara för samt äga processen
Budgetering, uppföljning, prognoser
Investeringsäskanden
Verka för att den interna effektiviteten maximeras
Stötta ledningen med ekonomisk kunskap och expertis
Driva och aktivt delta i förbättringsarbete


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av självständigt arbete som controller. Du har erfarenhet av produktionscontrolling och produktkalkylering från en lite större företagsmiljö. Har du erfarenhet av arbete i en internationell koncern är det meriterande.

Då arbetet kommer att innebära en del internationella kontakter behöver du behärska engelska på god nivå. Det är meriterande, men inget krav, om du även har kunskaper i spanska.

Goda IT kunskaper, framför allt i Excel är ett krav. Du behärskar att hantera stora datamängder och pivot-tabeller samt de vanligaste funktionerna. Kunskaper i Axapta är en merit men inget krav.

Som person är du självgående, driven och vill ta ansvar. När du startar ett projekt, vågar du äga frågan och driva den i mål. Du har förmåga att växla mellan de olika situationer som arbetet kräver. Du är även noggrann och strukturerad samt har en god analytisk förmåga.

Utveckling och nya arbetsuppgifter är något du välkomnar och ser som spännande utmaningar. För att lyckas i rollen behöver du även vara social och ha lätt för att samarbeta.

Du kommer att använda dig både av finansiella data hämtade från bolagets redovisning, men även av uppgifter från andra avdelningar för att kunna skapa och analysera relevanta nyckeltal. Detta innebär att kontaktytorna inom organisationen är många och det är av yttersta vikt att du innehar en god kommunikativ förmåga och är driftig i ditt sätt att arbeta. I kommunikation med kollegor och ledning så kommer dina pedagogiska kunskaper väl till pass.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Intra Mölntorp med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Patcha, [email protected] eller 070-368 18 82 om du har frågor. Ansökan sker på www.randstad.se.

Om företaget
Intra-gruppen är sedan 2007 en del av industrikoncernen Teka Industrial S.A. som är en av världens största tillverkare av diskbänkar och vitvaror med fabriker över hela världen. Intra-gruppen är marknadsledare i Skandinavien inom produktgrupperna diskbänkar och sanitetsutrustning i rostfritt stål och vi finns representerade i Sverige, Norge, Danmark och Holland. Intra-gruppen har stark fokus på design och är en internationell trendsetter inom sina produktområden. Läs mer på www.intra-teka.com/svenska

Intra Mölntorp - 500 år av innovation och design. Vackert beläget vid Kolbäcksån porlande inpå knuten ligger Intra Mölntorp, ett företag vars anor kan spåras tillbaka till 1500-talet, och första ägaren var ingen mindre än Gustav Vasa, en regent vida känd över världen som en av Sveriges mest färgstarka kungar. Under de 500 år som gått sedan dess, har fabriken i Mölntorp utvecklats från lokal spiksmedja till en internationell koncern med designade produkter i rostfritt stål för kök och badrum som specialitet. Antalet medarbetare uppgår i dagsläget till ca 85 personer i den svenska verksamheten. Visa mindre

Business Controller till Backer Calesco i Kolbäck

Ansök    Mar 18    Meritmind AB    Business controller
Backer Calesco – ett tekniskt högintressant Kolbäcksföretag i framgångsrika NIBE-koncernen - avser tillsätta en Controller stationerad i Kolbäck. Det är en ny roll som bygger på resultatuppföljning och analys i alla led som du har stor möjlighet att både utveckla och utvecklas med. Vill du jobba i en verksamhet med globala flöden, meriterad teknik och ett växande företag med stor självständighet och självkänsla? Kan du din redovisning och har erfarenhet av... Visa mer
Backer Calesco – ett tekniskt högintressant Kolbäcksföretag i framgångsrika NIBE-koncernen - avser tillsätta en Controller stationerad i Kolbäck. Det är en ny roll som bygger på resultatuppföljning och analys i alla led som du har stor möjlighet att både utveckla och utvecklas med.
Vill du jobba i en verksamhet med globala flöden, meriterad teknik och ett växande företag med stor självständighet och självkänsla? Kan du din redovisning och har erfarenhet av controlling i tillverkande företag så kan det vara dig vi söker.
I Kolbäck finns såväl utvecklig som konstruktion och produktion av värmefolie element sedan början av 70-talet. Backer Calescos 75 medarbetare levererar idag många miljoner värmekretsar per år till mycket krävande internationella kunder för vitt skilda användningsområden inom till exempel automotive, life science och railway.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
? Resultatuppföljning, budget och prognos för den lokala enheten
? Ekonomisk samordning och resultatuppföljning av resultatenhetens globala verksamheter
? Följa upp produktkalkyler och investeringsprojekt
? Identifiera och följa upp nyckeltal inom produkt, produktion och sälj mm
? Delaktig i framtagande av rapportstruktur i ekonomisystemet (Epicor ERP)
? Delta i lokal ledningsgrupp och det långsiktigt strategiska arbetet
Du ingår i den lokala ledningsgruppen i Kolbäck och arbetar tätt tillsammans med samtliga funktioner inom Backer Calesco. Även om rollen i Kolbäck är ny finns etablerade rutiner inom Backer AB. Du kommer att samarbeta nära controllerfunktionen och ekonomiavdelningen i Sösdala och du kommer formellt att rapportera till ekonomichefen för Backer AB. Löpande redovisning och reskontra hanteras av ekonomifunktionen i Sösdala. Din del i processerna blir att säkerställa resultat samt tillsammans med sälj och inköp driva ordning och reda i betalningsflödena.
Kvalifikationer och erfarenhet
? Redovisningserfarenhet inklusive bokslut och budget
? Någon form av controllerroll i tillverkande bolag
? Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande
? Excelkunskaper på god nivå
? Engelska i tal och skrift (polska eller kinesiska är mer av en merit)
? Erfarenhet från användande och gärna implementering av BI-verktyg är meriterande liksom kännedom och erfarenhet av transfer pricing.
Personliga egenskaper
Även om du är strukturerad och ordningssam tror vi att du gömmer en entreprenöriell ådra som gör att du går igång på ”affären”. Du har en förmåga att lyfta blicken och se helheten men också en beslutsamhet att självgående driva dina viktigaste frågor i samarbete med kollegor i Kolbäck och koncernen. Du kommer säkerligen att successivt bygga förtroende i hela organisationen.
Självklart är du en analytiskt lagd ekonom, det är det Backer Calesco behöver. Och du tycker lika mycket om att bidra som att öka din egen förståelse för affären.
Eftersom rollen är ny lägger vi stor vikt vid ett kreativt och öppet synsätt på processutveckling och förändringar.
Du behöver inte ha alla svar. Vi vill att du ska se en potential att utvecklas i rollen likaväl som vi i din personlighet kommer att vilja se potentialen att bidra i Backer Calescos och NIBEs fortsatta utveckling.
Vad erbjuder företaget dig?
Hos Backer kommer du nära alla steg i en framgångsrik och innovativ produktion med tydliga mål. I rollen får du många snittytor och därmed också möjlighet att utveckla nätverk både internationellt och inom Sverige. Inte minst får du möjlighet att utveckla rollen och med stöd av befintlig controllerorganisation i Sösdala bygga din egen utveckling närmare produktion.
Som medarbetare i Backer kan du tillgodogöra dig personalförmåner inom friskvård, pensionsavtal etc.
Placeringsort
Kolbäck
Om företaget
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering.
Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Tillverkningsenheten i Kolbäck sysselsätter ca 75 personer och fokuserar på utveckling, försäljning och tillverkning av folievärmare samt grundmaterial till flera andra fabriker inom koncernen i Europa, Asien och Nordamerika.
Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer.
Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment.
Vår långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle och minskat koldioxidavtryck. Vi ser vårt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska produkternas miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln, för såväl dagens som kommande generationer.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 april 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre