Lediga jobb som Business controller i Hallstahammar

Se lediga jobb som Business controller i Hallstahammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hallstahammar som finns hos arbetsgivaren.

Business Controller Heating Systems

Ansök    Jan 31    Kanthal AB    Business controller
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt. Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett ... Visa mer
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt.
Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett starkt åtagande att minska miljöpåverkan. Med kunniga medarbetare och banbrytande teknologi är vi med i några av världens största och mest spännande projekt.
Läs mer på www.kanthal.com



Din roll

I rollen som vår Business Controller rapporterar du direkt till vår produktionsenhets-chef och är en självklar del av vår ledningsgrupp. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och förbättrar oss för framtiden. Du ansvarar för vår finansiella rapportering och uppföljning av produktionsenheten samtidigt som du har ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget.
Några av dina ansvarsområden omfattar:
Bokslut
Prognosarbete
Budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Way of working och processförbättringar inom den finansiella uppföljningen
Agera på avvikelser, vidta åtgärder och kommunicera med intressenter på alla nivåer runtom i organisationen

Din profil

Vi söker dig som är analytiskt lagd med en strävan i att göra skillnad och samtidigt lägger stort värde vid att kontinuerligt genomföra förbättringar inom ditt område. Du driver utvecklingen inom ditt område genom att utveckla arbetssätt och processer i såväl metod som i våra system.
Du behöver vara en lagspelare som är kommunikativ och prestigelös som person, men med integritet för ditt arbetsområde. Du skaffar dig lättsamt en förståelse för hur dina processer påverkar den affärsmässiga helheten, agerar på och tar ansvar för våra gemensamma målsättningar med hög egen genomförandegrad. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt.
Vi ser framför oss att du även har mycket god processkännedom, erfarenhet från tillverkande industri och kunskaper i prognos- och ekonomisystem. Då vi arbetar i M3 och Qlickview är det meriterande om du har kunskaper i dessa system. Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel.
Vi förväntar oss att du kan finansiell rapportering, budgetarbete, redovisning och moment inom interna kontroller.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och minst 5 års erfarenhet från liknande roller.
I den här tjänsten krävs det att du pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.



Vad du kan förvänta dig från oss

En internationell arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl medarbetarskap som ledarskap
På Kanthal lever vi efter våra kärnvärden varje dag:
- Vi bryr oss
- Vi levererar
- Vi utvecklas

Ytterligare information

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Johan Imberg, rekryterande chef, +46705613195
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, +46706162045
Fackliga representanter:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46706160426
Satu Danielsson, Unionen, +46706705088
Johan Baringson, Ledarna, +46706165396
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396
Välkommen med din ansökan senast 2023-02-15.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.??
?
Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.??
?
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! Visa mindre

Investeringscontroller

Ansök    Jun 14    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Uppskattar du kombinationen av ekonomi och fastighet? Vill du bli en nyckelspelare för Hallstahammars kommun när de går in i en investeringsintensiv fas? Enheten för ekonomi och upphandling söker ett tillskott, kanske är du deras nya Investeringscontroller? Som Investeringscontroller får du möjlighet att påverka hur Hallstahammars kommun kommer att se ut på sikt. Du arbetar självständigt utifrån ditt uppdrag, i en kontext av positiva och ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Uppskattar du kombinationen av ekonomi och fastighet? Vill du bli en nyckelspelare för Hallstahammars kommun när de går in i en investeringsintensiv fas? Enheten för ekonomi och upphandling söker ett tillskott, kanske är du deras nya Investeringscontroller?
Som Investeringscontroller får du möjlighet att påverka hur Hallstahammars kommun kommer att se ut på sikt. Du arbetar självständigt utifrån ditt uppdrag, i en kontext av positiva och trygga kollegor som månar om varandra. Ditt huvudsakliga ansvar innebär att agera stöd mot chefer och projektledare inom den tekniska förvaltningen i arbetet med budget, prognoser och uppföljning av investeringar. Du arbetar med projektkalkyler och planerar för både innevarande år och på längre sikt. 
I rollen lägger du stort fokus på samverkan inom egen verksamhet för att skapa struktur för projektuppföljning. I närtid initieras ett forum för lokal- och investeringsfrågor inom egen enhet, därutöver sker löpande möten med projektledare, verksamhetschefer och ibland även förvaltare inom tekniska förvaltningen. Som Investeringscontroller kommer du in i en händelserik period med stort fokus på ditt område. Här får du möjlighet att sätta din prägel och utveckla arbetet framåt!
Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-07-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andrea Lindh [email protected] som är åter på plats 2024-07-29. 
I denna rekrytering läggs stor vikt vid personlig lämplighet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Hålla ihop uppföljning av kommunens investeringar
Agera stöd till chefer och projektledare i arbetet med ekonomin för investeringar
Samordna arbetet med prognoser och uppföljningar
Driva och vara delaktig i utveckling av arbetssätt och rutiner inom eget ansvarsområde


Kvalifikationer
Krav:
Relevant universitets- eller högskoleutbildning med ekonomisk inriktning, alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad genom flerårig relevant erfarenhet
God kunskap om investeringsredovisning
Erfarenhet av fastighet-, bygg- och/eller investeringsekonomi
Goda kunskaper i Excel
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

Meriterande:
Kunskap inom ekonomisystem
Kunskap inom uppföljning av investeringsprojekt
Vana av att hantera och analysera stora mängder information och intresse för att utveckla rapporter
Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation


Om företaget

Hallstahammars kommun
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.
Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Visa mindre

Business Controller till Heating Systems - Kanthal

Ansök    Maj 31    Kanthal AB    Business controller
Var med och sätt ramarna för ekonomistyrning inom ett världsledande företag! Vill du vara en del av ett företag där du själv definierar din framgång? På Kanthal blir du en del av ett världsledande varumärke inom industriell värmeteknologi. Vi söker nu en Business Controller som är redo för en utmaning bestående av både teamprestationer och komplex problemlösning. Om rollen: Som Business Controller är du en självklar del av vår ledningsgrupp, som består a... Visa mer
Var med och sätt ramarna för ekonomistyrning inom ett världsledande företag!
Vill du vara en del av ett företag där du själv definierar din framgång? På Kanthal blir du en del av ett världsledande varumärke inom industriell värmeteknologi. Vi söker nu en Business Controller som är redo för en utmaning bestående av både teamprestationer och komplex problemlösning.


Om rollen:
Som Business Controller är du en självklar del av vår ledningsgrupp, som består av sex kompetenta representanter för områden så som Logistik, Teknik, Kvalité, Produktion och HR. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och ständigt överträffar gårdagen med morgondagens prestationer. Alla besitter värdefull kunskap och det är när vi jobbar tillsammans som vi uppnår det storartade.
Kanthals syfte är att ligga i framkant för hållbar värmeteknologi för att förbättra liv både för människor och planet. Detta är något som vi lever efter dagligen och gör att du, i din roll, kommer att vara med och bidra till några av världens mest spännande och största projekt inom området.


Nyckelområden:
Att delge kunskap inom ekonomistyrning och stötta teamet i dessa frågor.
Granska och bistå i framställande av bokslut, prognos- och budgetarbete.
Kostnadsuppföljning av personal- och produktionskostnader.
Driva och utveckla vår produktionsekonomi.
Att vi följer Kanthals standard, vårat ”Way of working” samt processförbättringar inom finansiell uppföljning.



Om dig:
Vi söker dig som har efter gymnasial utbildning och gärna några års erfarenhet inom ekonomi, till exempel i en finansiell business controlling roll. Erfarenhet av tillverkande industri är meriterande. Vi besitter goda kunskaper internt och ser stort på vikten av kunskapsöverföring; vi söker därför dig som har ett driv att lära nytt inom ditt kunskapsområde. Vi vill hitta dig som känner dig trygg i din profession, men tycker att det outforskade känns spännande.


Teamwork, inkludering och prestigelöshet är ”dealbreakers” för oss; en kultur som vi tror att du också värdesätter.


Vad du kan förvänta dig av oss:
En välkomnande arbetsplats som präglas av en lång historia. Genomgående är den stolthet vi bär med oss för det arbete som vi gör och vad det bidrar till.
Specialist kompetens och kompetenta kollegor som stöttar under upplärning för att tillgodose dig med rätt verktyg för att ta dig an rollen.
Internationell miljö med möjlighet till kompetens- och karriärutveckling
Hos oss är hälsa och säkerhet högsta prioritet; vi erbjuder ett konkurrenskraftigt förmånspaket med bland annat friskvård, sjukvårdsförsäkring, tandvårdsförsäkring samt pensionsplan.



Utöver detta kan du förvänta dig en jämställd arbetsgivare som värdesätter alla och vi arbetar kontinuerligt med att inkludera fler människor från alla samhällsskikt. Därför uppmuntrar vi dig - oavsett vem du är- att söka!




Övrig information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Johan Imberg, rekryterande chef, +46 70 561 31 95


För frågor angående rekryteringsprocessen, vänligen kontakta:
Elin Olsson, ansvarig rekryterare, +46 76 720 16 99


Fackliga kontaktpersoner:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46 70 616 04 26
Satu Danielsson, Unionen, +46 70 670 50 88
Johan Baringson, Ledarna, +46 70 616 53 96
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396


Välkommen med din ansökan senast 2023-06-18. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval coh intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.






På Alleima är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.
Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! www.alleima.com Visa mindre

Business Controller, Västerås

Ansök    Okt 12    Jobzone Sverige AB    Business controller
Om jobbet: Rollen innebär bland annat att stötta organisationen med kompetens för att säkerställa resultat samt ansvara för enhetens finansiella rapportering och uppföljning. I rollen ingår ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt. Koncernspråk är engelska så i den här tjänsten krävs det att du kan prata och skriva obehindr... Visa mer
Om jobbet:

Rollen innebär bland annat att stötta organisationen med kompetens för att säkerställa resultat samt ansvara för enhetens finansiella rapportering och uppföljning. I rollen ingår ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt.

Koncernspråk är engelska så i den här tjänsten krävs det att du kan prata och skriva obehindrat på såväl svenska som engelska.

Arbetsuppgifter
Bokslut
Prognos- och budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Standardkostnadsberäkningar
Rapportering och analysarbete
Som del i ledningsgrupp, bidra till att utveckla verksamheten
Koordinering och samarbete med ekonomiavdelningen

Vem söker vi?

Vi söker dig med utbildning inom ekonomi (eller likvärdigt) och ett par års erfarenhet av liknande roller. Som person är du noggrann och självständig samt drivs av att utveckla arbetssätt, processer och metoder. Du behöver ha enkelt för att arbeta i team, är kommunikativ och prestigelös, samt tar ansvar för målsättningar med hög egen genomförandegrad.

Arbetstider:

Dagtid/kontorstider (Hybrid)

Krav:

- Utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
- Tidigare arbetslivserfarenhet som Business Controller eller liknande roller
- Pratar och skriver obehindrat på Engelska


Meriterande:

- Tidigare arbetat i M3 och Qlickview
- Goda kunskaper i Excel


Tillsättning:

Omgående

Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb? Visa mindre

Business Controller PU Heating Materials

Ansök    Okt 17    Kanthal AB    Business controller
Business Controller PU Heating Materials I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt. Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa ... Visa mer
Business Controller PU Heating Materials
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt.
Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett starkt åtagande att minska miljöpåverkan. Med kunniga medarbetare och banbrytande teknologi är vi med i några av världens största och mest spännande projekt.
Läs mer på www.kanthal.com



Din roll

I rollen som vår Business Controller rapporterar du direkt till vår PU-chef och är en självklar del av vår ledningsgrupp. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och förbättrar oss för framtiden. Du ansvarar för vår finansiella rapportering och uppföljning av produktionsenheten samtidigt som du har ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget.
Några av dina ansvarsområden omfattar:
Bokslut
Prognosarbete
Budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Way of working och processförbättringar inom den finansiella uppföljningen
Agera på avvikelser, vidta åtgärder och kommunicera med intressenter på alla nivåer runtom i organisationen



Din profil

Vi söker dig som är analytiskt lagd med en strävan i att göra skillnad och samtidigt lägger stort värde vid att kontinuerligt genomföra förbättringar inom ditt område. Du driver utvecklingen inom ditt område genom att utveckla arbetssätt och processer i såväl metod som i våra system.
Du behöver vara en lagspelare som är kommunikativ och prestigelös som person, men med integritet för ditt arbetsområde. Du skaffar dig lättsamt en förståelse för hur dina processer påverkar den affärsmässiga helheten, agerar på och tar ansvar för våra gemensamma målsättningar med hög egen genomförandegrad. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt. Vi ser framför oss att du även har mycket god processkännedom, erfarenhet från tillverkande industri och kunskaper i prognos- och ekonomisystem. Då vi arbetar i M3 och Qlickview är det meriterande om du har kunskaper i dessa system. Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel.
Vi förväntar oss att du kan finansiell rapportering, budgetarbete, redovisning och moment inom interna kontroller.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och minst 5 års erfarenhet från liknande roller.
I den här tjänsten krävs det att du pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Vad du kan förvänta dig från oss

En internationell arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl medarbetarskap som ledarskap
På Kanthal lever vi efter våra kärnvärden varje dag:
- Vi bryr oss
- Vi levererar
- Vi utvecklas



Ytterligare information

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Danijel Dobrinic, rekryterande chef, +46721454571
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, +46706162045
Fackliga representanter:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46706160426
Satu Danielsson, Unionen, +46706705088
Johan Baringson, Ledarna, +46706165396
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-30
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.

Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.

Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! Visa mindre

Business Controller till Bulten Hallstahammar

Ansök    Dec 19    Meritmind AB    Business controller
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en Junior Controller som kan lyfta av delegerade finansiella uppgifter från ekonomichefen. Med din tidigare bakgrund kan du relativt lätt ta ansvar för delar inom budgetprocessen, prognos och kostnadsanalyser. Som Controller på Bulten Hallstahammar kommer du därefter ha alla möjligheter att växa i en noterad koncern med moderbolaget i Göteborg. Du kommer att kunna närma dig produktionen, produkti... Visa mer
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en Junior Controller som kan lyfta av delegerade finansiella uppgifter från ekonomichefen. Med din tidigare bakgrund kan du relativt lätt ta ansvar för delar inom budgetprocessen, prognos och kostnadsanalyser.
Som Controller på Bulten Hallstahammar kommer du därefter ha alla möjligheter att växa i en noterad koncern med moderbolaget i Göteborg. Du kommer att kunna närma dig produktionen, produktionsnära analys och uppföljning i en omfattning som bara du själv och din egen potential sätter gränsen för.
Vi söker dig som vill ta steget till ett producerande bolag. Bulten erbjuder nämligen möjligheten att komma nära hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Uppgifter och ansvarsområden
Som Business Controller på ekonomiavdelningen arbetar du primärt med sedvanliga uppgifter såsom kostnadsställeuppföljning, chefsstöd, budget- och prognosprocesserna. Du har tre kollegor på redovisningssidan och rapporterar till ekonomichefen. Därtill får du breda kontaktytor inom resten av bolaget.
Bultens systemmiljö består av ERP M3, visualiseringsapplikationen QlickView och analysverktyget Mercur. Detta är ett område som en kandidat med systemintresse och systemförståelse mycket väl kan komma att utveckla vidare. Det är också här du arbetar vidare med analys.
Vem är du?
Vi tror du är en logisk person som tycker om system och processer. Du kommer in med viss tidigare erfarenhet av budget, prognos och kostnadsställeuppföljning, troligen i en controllerroll. Därtill har du en god utbildningsgrund inom redovisning eller finans.
Vi ser det som meriterande är om du varit i tillverkande bolag och följaktligen har erfarenhet av lager, kapitalbindning och standardkostnader. På samma sätt är tidigare erfarenhet av M3, QlickView eller Mercur inte heller något måste men kan ses som en fördel.
Vad erbjuder företaget dig?
Ca 150 års historia sitter i väggarna. Här blandas historia med nytänk och entreprenörsanda. Du ges goda utvecklingsmöjligheter både inom Bulten i Hallstahammar och inom koncernen om så önskas. Du erbjuds även en bra arbetsmiljö, gott kamratskap, korta beslutsvägar och respekt för varandra.
Som medarbetare hos oss på Bulten blir du även en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. Våra fyra värdeord: Professional, Innovative, Empowered och Dedicated nämns nämligen ofta i vår organisation såväl internt som externt.
Placeringsort
Hallstahammar
Om företaget
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 600 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.com.
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind
Håkan Holmberg, [email protected], 073-394 55 52
Saga Bergman, [email protected], 073-594 46 34
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktionscontroller till Intra Mölntorp

Ansök    Aug 31    Randstad AB    Business controller
Arbetsbeskrivning Intra Mölntorp söker en produktionscontroller som vill vara verksamhetsnära och bidra till utveckling, glädje och lönsamhet! Du kommer vara en nyckelspelare och bidra med din kompetens till produktionsledningen samt vara förbindelsen mellan den legala redovisningen och produktionsekonomin.  Anläggningen i Mölntorp ligger på bekvämt pendlingsavstånd från Västerås (20 min), Köping (20 min) och Eskilstuna (30 min).  Intra-Tekas värdegrund;... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Intra Mölntorp söker en produktionscontroller som vill vara verksamhetsnära och bidra till utveckling, glädje och lönsamhet! Du kommer vara en nyckelspelare och bidra med din kompetens till produktionsledningen samt vara förbindelsen mellan den legala redovisningen och produktionsekonomin. 

Anläggningen i Mölntorp ligger på bekvämt pendlingsavstånd från Västerås (20 min), Köping (20 min) och Eskilstuna (30 min). 

Intra-Tekas värdegrund; Omtanke, Engagemang, Vinnarinstinkt, Originalitet, Ägarskap, Respekt och Flexibilitet genomsyrar organisationen och kulturen. Vi söker dig som delar och efterlever våra värderingar. 

Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som produktionscontroller är att analysera, följa upp resultat, bevaka lönsamheten, tillse att effektiviteten internt maximeras samt medverka i utveckling av bolaget genom att stötta ledningen med din ekonomiska kunskap och expertis. Rollen är produktionsnära och du kommer att arbeta tätt ihop med ansvariga inom produktionen och bistå dem i allt från planering till beslutsfattande. Du kommer som produktionscontroller vara ansvarig samt äga processen för produktkalkylering.

Som controller arbetar du också med budgetering, budgetuppföljning, framtagande av investeringsäskanden, rapporteringsarbete, upprätta prognoser, lönsamhetsuppföljningar och analyser. Analyserna rapporteras till ledningen och är en viktigt del i underlaget för beslutsfattande.  

Du kommer även aktivt driva, leda och koordinera förbättringsarbete och utvecklingen av rutiner och processer inom ditt ansvarsområde och i samarbete med övriga avdelningar. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Analyser och resultatuppföljning 
Produktkalkylering, ansvara för samt äga processen
Budgetering, uppföljning, prognoser
Investeringsäskanden
Verka för att den interna effektiviteten maximeras
Stötta ledningen med ekonomisk kunskap och expertis
Driva och aktivt delta i förbättringsarbete


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och minst fem års erfarenhet av självständigt arbete som controller. Du har erfarenhet av produktionscontrolling och produktkalkylering från en lite större företagsmiljö. Har du erfarenhet av arbete i en internationell koncern är det meriterande.

Då arbetet kommer att innebära en del internationella kontakter behöver du behärska engelska på god nivå. Det är meriterande, men inget krav, om du även har kunskaper i spanska.

Goda IT kunskaper, framför allt i Excel är ett krav. Du behärskar att hantera stora datamängder och pivot-tabeller samt de vanligaste funktionerna. Kunskaper i Axapta är en merit men inget krav.

Som person är du självgående, driven och vill ta ansvar. När du startar ett projekt, vågar du äga frågan och driva den i mål. Du har förmåga att växla mellan de olika situationer som arbetet kräver. Du är även noggrann och strukturerad samt har en god analytisk förmåga.

Utveckling och nya arbetsuppgifter är något du välkomnar och ser som spännande utmaningar. För att lyckas i rollen behöver du även vara social och ha lätt för att samarbeta.

Du kommer att använda dig både av finansiella data hämtade från bolagets redovisning, men även av uppgifter från andra avdelningar för att kunna skapa och analysera relevanta nyckeltal. Detta innebär att kontaktytorna inom organisationen är många och det är av yttersta vikt att du innehar en god kommunikativ förmåga och är driftig i ditt sätt att arbeta. I kommunikation med kollegor och ledning så kommer dina pedagogiska kunskaper väl till pass.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-09-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar Intra Mölntorp med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Fredrik Patcha, [email protected] eller 070-368 18 82 om du har frågor. Ansökan sker på www.randstad.se.

Om företaget
Intra-gruppen är sedan 2007 en del av industrikoncernen Teka Industrial S.A. som är en av världens största tillverkare av diskbänkar och vitvaror med fabriker över hela världen. Intra-gruppen är marknadsledare i Skandinavien inom produktgrupperna diskbänkar och sanitetsutrustning i rostfritt stål och vi finns representerade i Sverige, Norge, Danmark och Holland. Intra-gruppen har stark fokus på design och är en internationell trendsetter inom sina produktområden. Läs mer på www.intra-teka.com/svenska

Intra Mölntorp - 500 år av innovation och design. Vackert beläget vid Kolbäcksån porlande inpå knuten ligger Intra Mölntorp, ett företag vars anor kan spåras tillbaka till 1500-talet, och första ägaren var ingen mindre än Gustav Vasa, en regent vida känd över världen som en av Sveriges mest färgstarka kungar. Under de 500 år som gått sedan dess, har fabriken i Mölntorp utvecklats från lokal spiksmedja till en internationell koncern med designade produkter i rostfritt stål för kök och badrum som specialitet. Antalet medarbetare uppgår i dagsläget till ca 85 personer i den svenska verksamheten. Visa mindre

Business Controller PU Heating Materials

Ansök    Sep 7    Kanthal AB    Business controller
Business Controller PU Heating Materials I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt. Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa ... Visa mer
Business Controller PU Heating Materials
I denna utvecklande roll kommer du möta ett spännande företag med goda framtidsutsikter och ett ambitiöst team. Som Business Controller på Kanthal har du en central roll med stor påverkan på vår fortsatta utveckling framåt.
Kanthal, en del av Alleima-gruppen, är världsledande inom produkter och tjänster för industriell värmeteknologi och elektriska motståndsmaterial. Vi utvecklar innovativa lösningar genom kreativa partnerskap med våra kunder och med ett starkt åtagande att minska miljöpåverkan. Med kunniga medarbetare och banbrytande teknologi är vi med i några av världens största och mest spännande projekt.
Läs mer på www.kanthal.com



Din roll

I rollen som vår Business Controller rapporterar du direkt till vår PU-chef och är en självklar del av vår ledningsgrupp. Din roll är att stötta organisationen med din expertkompetens för att säkerställa resultat, att vi når våra mål och förbättrar oss för framtiden. Du ansvarar för vår finansiella rapportering och uppföljning av produktionsenheten samtidigt som du har ett nära samarbete med våra andra finansfunktioner inom företaget.
Några av dina ansvarsområden omfattar:
Bokslut
Prognosarbete
Budgetarbete
Kostnadsuppföljning av ex. Personal- och produktionskostnader
Way of working och processförbättringar inom den finansiella uppföljningen
Agera på avvikelser, vidta åtgärder och kommunicera med intressenter på alla nivåer runtom i organisationen



Din profil

Vi söker dig som är analytiskt lagd med en strävan i att göra skillnad och samtidigt lägger stort värde vid att kontinuerligt genomföra förbättringar inom ditt område. Du driver utvecklingen inom ditt område genom att utveckla arbetssätt och processer i såväl metod som i våra system.
Du behöver vara en lagspelare som är kommunikativ och prestigelös som person, men med integritet för ditt arbetsområde. Du skaffar dig lättsamt en förståelse för hur dina processer påverkar den affärsmässiga helheten, agerar på och tar ansvar för våra gemensamma målsättningar med hög egen genomförandegrad. För att lyckas i rollen krävs det vana från att jobba tvärfunktionellt och över organisatoriska gränssnitt. Vi ser framför oss att du även har mycket god processkännedom, erfarenhet från tillverkande industri och kunskaper i prognos- och ekonomisystem. Då vi arbetar i M3 och Qlickview är det meriterande om du har kunskaper i dessa system. Vi förutsätter att du har avancerade kunskaper i Excel.
Vi förväntar oss att du kan finansiell rapportering, budgetarbete, redovisning och moment inom interna kontroller.
Du har akademisk utbildning inom ekonomi eller likvärdigt och minst 5 års erfarenhet från liknande roller.
I den här tjänsten krävs det att du pratar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.

Vad du kan förvänta dig från oss

En internationell arbetsmiljö
Utvecklingsmöjligheter
Bra förmåner
En arbetsplats där vi lägger stor vikt vid såväl medarbetarskap som ledarskap
På Kanthal lever vi efter våra kärnvärden varje dag:
- Vi bryr oss
- Vi levererar
- Vi utvecklas



Ytterligare information

För mer information om tjänsten, vänligen kontakta:
Danijel Dobrinic, rekryterande chef, +46721454571
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, +46706162045
Fackliga representanter:
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, +46706160426
Satu Danielsson, Unionen, +46706705088
Johan Baringson, Ledarna, +46706165396
Niclas Widell, IF Metall, +46706165396
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-30
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.

På Alleima (tidigare Sandvik Materials Technology) är vårt uppdrag mycket mer än att leverera högkvalitativa produkter, teknologi och processer – genom samarbete utvecklar vi de bästa lösningarna efter våra kunders behov och att det är så vi uppnår våra affärsmål är bästa sättet att beskriva vårt dagliga arbete. Med nyfikna medarbetare och säkerheten som vår första prioritet, skapar vi en arbetsmiljö där Du kan utvecklas både som person och i ditt arbete.

Alleima noterades som fristående bolag på Nasdaq Stockholm den 31 augusti, 2022.
Med en tydlig riktning för vår resa, där vi nyttjar vår position som teknologiledare, progressiv affärspartner och där vi är drivande vad gäller hållbarhet, syftar vi till att bli ett ännu starkare bolag inom vår industri.

Är Du redo att anta denna utmaning tillsammans med oss? Följ med på vår resa! Visa mindre

Controller Heating Systems

Ansök    Sep 10    Kanthal AB    Business controller
Kanthal i Hallstahammar söker en Business Controller Heating Systems Kanthal är en del av Sandvik-koncernen och ett världsledande varumärke för produkter och tjänster inom industriell värmeteknologi och motståndsmaterial. I kreativa samarbeten med våra kunder utvecklar vi innovativa lösningar, alltid med fokus på hållbarhet och minsta möjliga miljöpåverkan. Vår avancerade teknologi, tillsammans med våra kompetenta medarbetare, ger oss möjligheten att del... Visa mer
Kanthal i Hallstahammar söker en Business Controller Heating Systems

Kanthal är en del av Sandvik-koncernen och ett världsledande varumärke för produkter och tjänster inom industriell värmeteknologi och motståndsmaterial. I kreativa samarbeten med våra kunder utvecklar vi innovativa lösningar, alltid med fokus på hållbarhet och minsta möjliga miljöpåverkan. Vår avancerade teknologi, tillsammans med våra kompetenta medarbetare, ger oss möjligheten att delta i några av världens största och mest spännande projekt.
Heating Systems tillverkar värmeelement och system för industriella värmeprocesser. Till avdelningen söker vi nu en engagerad och självgående Business Controller. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas tillsammans med oss, här uppmuntras du till att ta egna initiativ och du har stor möjlighet att vara med och påverka.
Arbetsuppgifter
Som Business Controller inom produktionsenheten Heating Systems stöttar du alla funktioner med ekonomiska analyser och utlåtanden. Genom din förmåga att förklara och följa upp ekonomiska samband förväntas du bidra med beslutsunderlag och aktivt influera beslut som fattas i den lokala ledningsgruppen. Du har stor frihet i att påverka din arbetsdag. Rollen innefattar arbetsuppgifter så som bokslut, rapportering, budgetering, prognostisering, kostnadsuppföljning, standardkostnadsberäkningar, investeringskalkyler och arbete med ekonomiska kalkyler. Det är en varierad roll i en omväxlande miljö där stort fokus ligger på affären. Möjlighet till distansarbete 1-2dagar/ veckan
Din profil
Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning från högskola eller universitet, med 3 till 5 års erfarenhet från liknande roll inom tillverkningsindustri. Du arbetar obehindrat i Excel, har du erfarenhet av arbete med M3 anses det meriterande. För att lyckas i den här rollen krävs även att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som utmärks av din självständighet och din förmåga att samarbeta med olika funktioner inom organisationen. Du är analytisk och har förmågan att omsätta detta till resultat.
Att arbeta med oss
Inom Sandvik och Kanthal är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter i en global industrikoncern med förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar tjänstepension, friskvård, gruppförsäkring, förstärkt föräldrapenning, utbildningsprogram och kompetensutveckling. Välkommen till oss!
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-10-08 Läs mer och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0028691
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Johan Imberg, rekryterande chef, 070-5613195
Fackliga kontaktpersoner
Mikael Gunnarsson, Unionen, 0220-217 81
Petter Lindblom, Akademikerföreningen, 0220-216 63
Johan Baringson, Ledarna, 070-6162054
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta:
Malin Hessel, ansvarig rekryterare, 070-6162045
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda. Vi kommer därför inte att köpa några ytterligare annonsplatser eller tjänster för pågående rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.
Kanthal tillhör Sandvik Materials Technology som är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och en världsledande tillverkare av högt förädlade produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Spetskompetensen bygger på en integrerad produktionsplattform samt industriledande metallurgi och FoU-verksamhet. Omsättningen 2019 var drygt 15 miljarder SEK och antalet anställda omkring 6 000. Visa mindre

Business Controller till Backer Calesco i Kolbäck

Ansök    Mar 18    Meritmind AB    Business controller
Backer Calesco – ett tekniskt högintressant Kolbäcksföretag i framgångsrika NIBE-koncernen - avser tillsätta en Controller stationerad i Kolbäck. Det är en ny roll som bygger på resultatuppföljning och analys i alla led som du har stor möjlighet att både utveckla och utvecklas med. Vill du jobba i en verksamhet med globala flöden, meriterad teknik och ett växande företag med stor självständighet och självkänsla? Kan du din redovisning och har erfarenhet av... Visa mer
Backer Calesco – ett tekniskt högintressant Kolbäcksföretag i framgångsrika NIBE-koncernen - avser tillsätta en Controller stationerad i Kolbäck. Det är en ny roll som bygger på resultatuppföljning och analys i alla led som du har stor möjlighet att både utveckla och utvecklas med.
Vill du jobba i en verksamhet med globala flöden, meriterad teknik och ett växande företag med stor självständighet och självkänsla? Kan du din redovisning och har erfarenhet av controlling i tillverkande företag så kan det vara dig vi söker.
I Kolbäck finns såväl utvecklig som konstruktion och produktion av värmefolie element sedan början av 70-talet. Backer Calescos 75 medarbetare levererar idag många miljoner värmekretsar per år till mycket krävande internationella kunder för vitt skilda användningsområden inom till exempel automotive, life science och railway.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
? Resultatuppföljning, budget och prognos för den lokala enheten
? Ekonomisk samordning och resultatuppföljning av resultatenhetens globala verksamheter
? Följa upp produktkalkyler och investeringsprojekt
? Identifiera och följa upp nyckeltal inom produkt, produktion och sälj mm
? Delaktig i framtagande av rapportstruktur i ekonomisystemet (Epicor ERP)
? Delta i lokal ledningsgrupp och det långsiktigt strategiska arbetet
Du ingår i den lokala ledningsgruppen i Kolbäck och arbetar tätt tillsammans med samtliga funktioner inom Backer Calesco. Även om rollen i Kolbäck är ny finns etablerade rutiner inom Backer AB. Du kommer att samarbeta nära controllerfunktionen och ekonomiavdelningen i Sösdala och du kommer formellt att rapportera till ekonomichefen för Backer AB. Löpande redovisning och reskontra hanteras av ekonomifunktionen i Sösdala. Din del i processerna blir att säkerställa resultat samt tillsammans med sälj och inköp driva ordning och reda i betalningsflödena.
Kvalifikationer och erfarenhet
? Redovisningserfarenhet inklusive bokslut och budget
? Någon form av controllerroll i tillverkande bolag
? Ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande
? Excelkunskaper på god nivå
? Engelska i tal och skrift (polska eller kinesiska är mer av en merit)
? Erfarenhet från användande och gärna implementering av BI-verktyg är meriterande liksom kännedom och erfarenhet av transfer pricing.
Personliga egenskaper
Även om du är strukturerad och ordningssam tror vi att du gömmer en entreprenöriell ådra som gör att du går igång på ”affären”. Du har en förmåga att lyfta blicken och se helheten men också en beslutsamhet att självgående driva dina viktigaste frågor i samarbete med kollegor i Kolbäck och koncernen. Du kommer säkerligen att successivt bygga förtroende i hela organisationen.
Självklart är du en analytiskt lagd ekonom, det är det Backer Calesco behöver. Och du tycker lika mycket om att bidra som att öka din egen förståelse för affären.
Eftersom rollen är ny lägger vi stor vikt vid ett kreativt och öppet synsätt på processutveckling och förändringar.
Du behöver inte ha alla svar. Vi vill att du ska se en potential att utvecklas i rollen likaväl som vi i din personlighet kommer att vilja se potentialen att bidra i Backer Calescos och NIBEs fortsatta utveckling.
Vad erbjuder företaget dig?
Hos Backer kommer du nära alla steg i en framgångsrik och innovativ produktion med tydliga mål. I rollen får du många snittytor och därmed också möjlighet att utveckla nätverk både internationellt och inom Sverige. Inte minst får du möjlighet att utveckla rollen och med stöd av befintlig controllerorganisation i Sösdala bygga din egen utveckling närmare produktion.
Som medarbetare i Backer kan du tillgodogöra dig personalförmåner inom friskvård, pensionsavtal etc.
Placeringsort
Kolbäck
Om företaget
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 325 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering.
Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Tillverkningsenheten i Kolbäck sysselsätter ca 75 personer och fokuserar på utveckling, försäljning och tillverkning av folievärmare samt grundmaterial till flera andra fabriker inom koncernen i Europa, Asien och Nordamerika.
Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer.
Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment.
Vår långsiktiga strategi är att tillverka hållbara energilösningar i världsklass och därigenom bidra till omställningen mot ett mer hållbart samhälle och minskat koldioxidavtryck. Vi ser vårt miljöansvar i hela förädlingskedjan och strävar efter att minska produkternas miljö- och klimatpåverkan under hela livscykeln, för såväl dagens som kommande generationer.
Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 april 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl a att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.



Välkommen med din ansökan! Visa mindre