Lediga jobb som Ekonomiassistent i Hallstahammar

Se lediga jobb som Ekonomiassistent i Hallstahammar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Hallstahammar som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiadministratör

Raumaster söker idag en ekonomiadministratör! Raumaster AB grundades år 2009 och är lokaliserad i Hallstahammar. Raumaster utför inspektioner, installationer, och servicearbeten när det gäller materialhanteringssystem inom träförädlingsindustrin och energi- och värmeverk.Idag betraktas Raumaster som en global ledare inom sin bransch! Om tjänsten Vi söker nu en noggrann och organiseradEkonomi administratörsom vill ta del av vårt växande team.Rollen innebär ... Visa mer
Raumaster söker idag en ekonomiadministratör!
Raumaster AB grundades år 2009 och är lokaliserad i Hallstahammar. Raumaster utför inspektioner, installationer, och servicearbeten när det gäller materialhanteringssystem inom träförädlingsindustrin och energi- och värmeverk.Idag betraktas Raumaster som en global ledare inom sin bransch!
Om tjänsten
Vi söker nu en noggrann och organiseradEkonomi administratörsom vill ta del av vårt växande team.Rollen innebär en varierad arbetsvardag med fokus på administration och ekonomi. Vi arbetar på kontoret måndag -fredag, 07.00- 16.00.Tjänsten är tidsbegränsad t.o.m. 30/9 år2026. Raumaster erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där din analytiska förmåga och flexibilitet gör skillnad.
ArbetsuppgifterDu kommer att hantera ett flertal uppgifter som är avgörande för att stödja företagets administrativa ochekonomiska funktioner.
Planera och hantera bokningar för samtliga medarbetare och underentreprenörer
Hantera kund- och leverantörs reskontra, inklusive fakturering.
Beställning av kontorsmaterial etc
Hantering av ID06, SSG och andra kurser till anställda
Allmänna administrativa kontorsgöromål
Viktigakvalifikationer och erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av ekonomiadministration och trivs med att arbeta strukturerat i en miljö med högt tempo. Din förmåga att kunna vara flexibel, attarbeta noggrant och självständigt är en avgörande faktor för denna roll.
Relevant gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet.
Tidigare erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete är meriterande
Du kan snabbt växla mellan olika frågor och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Systemvana och goda kunskaper i MS Office-paketet, särskilt Excel.
Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i det finska språket är meriterande.
Serviceinriktad med inre driv gentemot både kunder och kollegor
Förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team.

Varför arbeta hos oss?
En arbetsplats som uppmuntrar mångfald, inkludering och personlig utveckling.
En familjär arbetsmiljö med högt i tak
Konkurrenskraftiga förmåner

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi kommer arbeta löpande med denna tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Visa mindre

Ekonomiassistent till Raumaster

Raumaster söker idag en ekonomiassistent! Raumaster ABgrundades år 2009 och är lokaliserad i Hallstahammar. Raumaster utför inspektioner, installationer, och servicearbeten när det gäller materialhanteringssystem inom träförädlingsindustrin ochenergi- ochvärmeverk.Idag betraktas Raumastersom en global ledare inom sin bransch. Om tjänstenVi söker en noggrann och driven Ekonomiassistent till Raumaster.Rollen innebär en varierad arbetsvardag med fokus på ekon... Visa mer
Raumaster söker idag en ekonomiassistent!
Raumaster ABgrundades år 2009 och är lokaliserad i Hallstahammar. Raumaster utför inspektioner, installationer, och servicearbeten när det gäller materialhanteringssystem inom träförädlingsindustrin ochenergi- ochvärmeverk.Idag betraktas Raumastersom en global ledare inom sin bransch.
Om tjänstenVi söker en noggrann och driven Ekonomiassistent till Raumaster.Rollen innebär en varierad arbetsvardag med fokus på ekonomi och administration. Vi arbetar på kontoret måndag -fredag, 07.00- 16.00. Raumastererbjuder en stimulerande arbetsmiljö där din analytiska förmåga och flexibilitet gör skillnad.
Huvudsakliga arbetsuppgifterSom Ekonomiassistent kommer du att ha en viktig roll i vår ekonomifunktion och bidra till effektiva ekonomiska processer. Dina ansvarsområden kommer bland annat att inkludera:
Hantering av kund - order och leverantörsfakturor
Kontroll av tidrapporter, reseräkningar och fakturor
Hantering av ID06, SSG och andra kurser till anställda
Beställning av kontorsmaterial etc
Allmänna administrativa kontorsgöromål
Viktiga kvalifikationer och erfarenheter vi söker
Vi letar efter en kandidat med en ekonomisk bakgrund och en förmåga att arbeta strukturerat i en dynamisk arbetsmiljö. Följande kvalifikationer och erfarenheter är viktiga för oss:
Minst 3års erfarenhet som ekonomiassistent
Erfarenhet avlönehantering är starkt meriterande
God kunskap i ekonomisystem och MS Office-paketet, särskilt Excel.
Förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team.
Goda Kommunikationsfärdigheter både skriftligt och muntligt i svenska, engelska och gärna finska
Noggrann, flexibel och bra organisatorisk förmåga
Serviceinriktad med inre driv gentemot både kunder och kollegor
Körkort och tillgång till bil
Fördelar med att arbeta hos Raumaster Du arbetar i en familjär arbetsmiljö där det är högt i tak
En inkluderande arbetskultur som värdesätter mångfald och jämlikhet.
Konkurrenskraftiga förmåner

Välkommen med din ansökan redan idag! Vi kommer arbeta löpande med denna tillsättning och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Visa mindre

Projektekonom

Ansök    Nov 5    Klingmill AB    Ekonomiassistent
Arbetsuppgifter: Ekonomisk planering, uppfoljning och kontroll av projekt. Analys av leverantorer, bestallningar och inkop. Vi söker dig med relevant bakgrund inom administration eller ekonomi. Tjänsten är placerad i Kolbäck. Vi söker dig som har: Ekonomiutbildning från YH och/eller arbetslivserfarenhet inom ekonomi Goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har: Goda kunskaper i ryska. Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din a... Visa mer
Arbetsuppgifter:
Ekonomisk planering, uppfoljning och kontroll av projekt. Analys av leverantorer, bestallningar och inkop.
Vi söker dig med relevant bakgrund inom administration eller ekonomi.
Tjänsten är placerad i Kolbäck.
Vi söker dig som har:
Ekonomiutbildning från YH och/eller arbetslivserfarenhet inom ekonomi
Goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:
Goda kunskaper i ryska.

Ansökan
Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan nu! Visa mindre

Ekonomiassistent till Bulten i Hallstahammar

Ansök    Okt 27    Meritmind AB    Ekonomiassistent
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en serviceinriktad ekonomiassistent efter att nuvarande planerar att gå i pension. Vi söker dig som har erfarenhet av kund och leverantörsreskontra och som vill arbeta med att förbättra och automatisera processer i ett producerande bolag. Bulten erbjuder dig möjligheten att komma nära hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund. Huvudsakliga arbetsuppg... Visa mer
Till en av länets äldsta tillverkande industrier söker vi nu en serviceinriktad ekonomiassistent efter att nuvarande planerar att gå i pension. Vi söker dig som har erfarenhet av kund och leverantörsreskontra och som vill arbeta med att förbättra och automatisera processer i ett producerande bolag. Bulten erbjuder dig möjligheten att komma nära hela produktionslinjen från det att råmaterial kommer in, förädlas och skickas till kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du stöttar ekonomiavdelningen och samarbetar därmed med tre personer, en controller, en redovisningsekonom och ekonomichef. Ditt ansvar är framförallt kund- och leverantörsreskontra. Du blir därigenom den som är ”superuser” i Medius (systemet för leverantörsreskontra) där alla fakturor hanteras och behörigheter lägg upp samt utvecklar arbetssätt och processer.
Du sköter viss posthantering och vissa manuella fakturor som du skannar in. Det är därtill du som hanterar tullunderlag, intrastat import, skatt, momsredovisning & diverse kontoavstämningar. I övrigt stöttar du i redovisningen och hanterar bankbetalningar.
Personliga egenskaper
Vi ser gärna att du är orädd och lockas av att ta nya steg och med tiden kunna bredda dina uppgifter men även förbättra de processer som du ansvarar för.
För dig kommer det lika naturligt att ta eget ansvar liksom att samarbeta och backa upp varandra på en ekonomiavdelning.
Kvalifikationer
Vi ser det som meriterande om du varit i tillverkande bolag förut alternativt i ett mindre företag där du har hanterat merparten av de administrativa uppgifter (spindeln i nätet). Tidigare erfarenhet av M3 eller Medius är inte ett måste men kan ses som en fördel.
Vad erbjuder företaget dig?
Som medarbetare hos Bulten blir du en del av en organisation som arbetar med ett tydligt fokus på tillväxt. De fyra värdeorden: Professional, Innovative Empowered och Dedicated nämns ofta i organisationen såväl internt som externt. Hos Bulten ges du uppmuntran och utrymme att hitta innovativa lösningar. Du verkar i en internationell miljö och kommer delta i många spännande situationer som utvecklar dig såväl som företaget.
Bulten är ett företag som tar fullt ansvar genom hela värdekedjan. Arbetsmiljön präglas av att man är lyhörd, vänskaplig, ansvarstagande & drivande. Hos Bulten är medarbetare kunniga och motiverade samt har viljan och förmågan att fatta beslut för att driva utvecklingen framåt.
I Hallstahammar är företaget ca 330 medarbetare. Huvudkontoret finns i Göteborg och totalt är man ca 1700 medarbetare runt om i världen.
Om företaget
Med 150 års kunskap om fästelement fortsätter vi att leverera inte bara fästelement, utan också kompletta lösningar. Våra erfarna och engagerade medarbetare hjälper kunder över hela världen att lyckas med allt frånproduktdesign till produktion, upphandling och service. Det ligger i vår natur att hela tiden utöka vårt kunderbjudande. Genom att driva innovation och aktivt söka samarbeten med andra innovativa företag kan vi tillföra ny funktionalitet och nya tjänster i vårt erbjudande.
Vi har ett stort engagemang i hållbarhet och kostnadseffektivitet. Vi förbättrar kontinuerligt våra produkter och vår värdekedja för att bibehålla vår ledande position inom branschen vad gäller minsta möjliga koldioxidavtryck och användning av naturresurser. Vart vi än bedriver vår verksamhet strävar vi efter att bidra positivt till samhället. Hållbarhet är en naturlig del av vilka vi är och vår affärsmodell.
Bulten Group är en av de största leverantörerna av fästelement till den internationella fordonsindustrin. Produkterbjudandet sträcker sig från kund­specifika standardprodukter till kundanpassade specialfästelement och omfattar också teknisk utveckling, line-feeding, logistik-, material- och produktionskunnande. Bulten erbjuder ett Full Service Provider-koncept eller delar därav. Företaget grundades 1873, har cirka 1 700 medarbetare i sexton länder och huvudkontor i Göteborg. Aktien (BULTEN) är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer på www.bulten.se Visa mindre

Ekonomiassistent

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög k... Visa mer
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Ekonomi och Upphandling har som målsättning att ge Hallstahammars kommuns verksamheter och förtroendevalda ett kvalificerat stöd inom ekonomi-, juridik- och upphandlingsområdet. Vi ansvarar även för kommunens likvidhantering, ekonomi- och fakturasystem samt kommunens avtalsdatabas. Området ansvarar även för kommunövergripande styrning avseende ekonomi, upphandling och juridik.

Tjänsten är placerad på Ekonomi- och upphandlingsenheten med totalt 13 medarbetare och där du tillsammans med två kollegor ansvarar för dagbokföring samt leverantörs- och kundreskontra för hela kommunen.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten omfattar löpande arbetsuppgifter i kassa- och dagbokföring samt leverantörs- och kundreskontra samt viss systemförvaltning av Visma Proceedo. Vidare är du behjälplig i kommunens centrala delår- och årsbokslutsarbete. Tillsammans med dina kollegor på enheten kommer du vara med och utveckla enhetens arbetssätt och rutiner.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen, gärna med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration, redovisning eller liknande. Du har erfarenhet av arbete inom en kommun eller annan offentlig organisation med ekonomiadministration och har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Alternativt har du erfarenhet av ekonomiadministration inom annan sektor. Vi söker en person som har erfarenhet av att digitalisera processer inom ekonomiadministration. Det är även önskvärt att du har drivit, kartlagt, och utvecklat administrativa processer.

Du ska ha god vana av att arbeta med datorn som arbetsredskap och därför känna dig bekväm med Office-svitens programvaror eller liknande program. Du har tidigare arbetat i ett ekonomi- eller fakturasystem med fördel ekonomisystemet Visma Affärslösningar eller fakturahanteringssystemet Visma Proceedo. Det är även en fördel om du tidigare arbetat med processverktyg.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du har en god administrativ förmåga det vill säga att du organiserar, strukturerar och planerar ditt arbete så att saker blir klara i tid. Du har en förmåga att se utvecklingsmöjligheter och jobbar aktivt med att hitta förbättringar och förenklingar. I ditt sätt är du nyfiken och öppen för nya arbetssätt och vågar ifrågasätta och komma med nya idéer. Samarbete med dina kollegor sker naturligt men även självständigt så bidrar du till gruppens utveckling. Då kontakt sker med andra tjänstepersoner inom kommunen, kommuninvånare och ibland även andra myndigheter så talar du och skriver svenska obehindrat.




ÖVRIGT
Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Visa mindre

Ekonomiassistent till Hallstahammar

Ansök    Aug 29    Randstad AB    Ekonomiassistent
Ekonomiassistent Letar du efter ett nytt spännande uppdrag inom ekonomi där du har möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas i din roll som ekonom? Vill du dessutom ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat? Då är du varmt välkommen med din ansökan till detta uppdrag hos vår kund, MISAB-gruppen, i Hallstahammar. Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrensk... Visa mer
Ekonomiassistent


Letar du efter ett nytt spännande uppdrag inom ekonomi där du har möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas i din roll som ekonom? Vill du dessutom ingå i ett härligt och kompetent gäng som arbetar tillsammans för att uppnå bästa resultat? Då är du varmt välkommen med din ansökan till detta uppdrag hos vår kund, MISAB-gruppen, i Hallstahammar.

Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.



Rollen innebär bla:

• Arbete med kund- leverantörsreskontra, löpande bokföring och fakturering
• Arbete med månadsbokslut

omfattning.

Konsultuppdrag med start omgående. Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter uppdraget.



kvalifikationer.



Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och gärna ett par års erfarenhet av liknande arbete som ekonomiassistent eller motsvarande. Du har goda kunskaper i Excel. Har du erfarenhet av lönearbete är det meriterande.

Vidare ser vi att du är flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Som person har du ett inre driv och gillar att ta dig an nya utmaningar. För dig är det en självklarhet att arbeta på ett strukturerat och noggrant sätt med målet att leverera med kvalité och hålla uppsatta deadlines. Du är en lagspelare att arbeta tillsammans med andra i ett team där god samarbetsförmåga är en viktig egenskap.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

ansökan.

urval och intervjuer kommer att ske löpande

För information: Kontakta Johanna Pettersson, [email protected]

om randstad.



Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Huma Visa mindre

Ekonomiassistent

Ansök    Dec 22    Randstad AB    Ekonomiassistent
Arbetsbeskrivning Hallstahammars kommun söker nu en ekonomiassistent! Teamet jobbar tillsammans med både kund- och leverantörsreskontra samt in- och utbetalningar och har en varm och hjälpsam gemenskap. Sista ansökningsdag: 2023-01-17 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Omfattning: Heltid, tillsvidare För information: I denna rekrytering samarbetar Hallstahammars kommun med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Hallstahammars kommun söker nu en ekonomiassistent! Teamet jobbar tillsammans med både kund- och leverantörsreskontra samt in- och utbetalningar och har en varm och hjälpsam gemenskap.

Sista ansökningsdag: 2023-01-17 urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Omfattning: Heltid, tillsvidare

För information: I denna rekrytering samarbetar Hallstahammars kommun med Randstad Finance. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, [email protected], 070-146 41 85 om du har frågor.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Kund- och leverantörsreskontra
In- och utbetalningar
Löpande bokföring
Fakturering
Kassaredovisning och kassarapporter
Utredningsarbete
Behjälplig vid processförbättringar
Systemförvaltning


Kvalifikationer
Som person är du ambitiös och hjälpsam och även noggrann och strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Rollen är kommunikativ varför det är viktigt att du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Det viktigt att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. 

Vi söker dig som har: 
Utbildning i ekonomi på minst gymnasienivå
Grundläggande kunskaper i bokföring och minst några års erfarenhet av en liknande roll som ekonomiassistent
Excel – goda kunskaper
Svenska obehindrat i tal och skrift

Det är meriterande om du har arbetat med de system som vi använder Visma Proceedo och Visma affärslösningar.

Om företaget
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Visa mindre